fallback

Европа се отваря за биогорива и отлага Евро 7

Това е първата крачка към спасяването на ДВГ след 2035 година

Европейският съюз започва да прави отстъпки относно пълната забрана на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която трябва да влезе в сила през 2035 г. Това разкри италианският евродепутат Масимилиано Салини, който с публикация във Facebook обяви влизане на биогоривата в определението „CO2 неутрални горива“ според ЕС.

„Безпрецедентното описание на „CO2 неутрално гориво“ въвежда отново технологичната неутралност и разрушава идеологията за принудителен преход към електрическа кола, наложен от социалистическия вицепрезидент Франс Тимерманс (заместник-предстедател на ЕК). Това отваря отваря широкомащабната регистрация на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми или синтетични горива дори след 2035 г., като запазва веригата за доставки в автомобилната индустрия и хиляди работни места“, написа Салини.

Това е първата стъпка на Европа, която до преди няколко дни изглеждаше решена да включи в определението „CO2 неутрални горива“.единствено синтетичните горива (eFuels), които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия или от въглеродно неутрална електроенергия.

В същото време биогоривата, известни още като екогорива, са всички видове течни, твърди и газообразни горива, които се произвеждат от биологични суровини Те са по-скъпи от т.нар. „изкопаеми горива“, но намаляват вредните емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене.

Италианският евродепутат разкри още, че приемането на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. е отложено след гласуване в Европейската комисия. За това настояват и повечето автомобилни производители, които не желаят да харчат пари за разработка на нови, по-екологични двигатели с вътрешно горене, които и без това трябва да бъдат забранени за продажба през 2035 г.

fallback
  • #54
    Гост ( преди 1 година )
    До 52.Какво пак не разбра,злобюле?Биоетанол се произвежда от отпадъци и не се ползват допълнително земеделски площи. Ако за производството на биоетанол се използва енергия от перки и фотоволтаици,как ще повлияе това на цената на тока?Цената на тока в Бразилия е само 15 цента,защо цената не станала 50 цента заради производство на биоетанол?
  • #53
    Гостенино ( преди 1 година )
    Пак гледаш но не виждаш. 30 kW централа към момента пряко сили с всички най-скъпи материали труд и дори дали го пробват ще струват 30 000 евро, а тези я продават за 100 000. Мога да съм заложа че дори не се сещаш защо и искат три пъти повече?
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    И пак да питам антиелектриците дали наистина желаят 50% от горивата от 2025 година нататък да бъдат био горива или електронни горива и това да им вдигне цената до 5 лв за литър за абсолютно всички, да вдигне тока до лев за киловатчас, да вдигне цените на всички храни заради липсата на площи за засяването им в цяла Европа, а освен това заради високата цена на транспорта и високите производствени разходи цените на абсолютно всички стоки също да се вдигнат? Много внимавайте какво си пожелавате!
  • #51
    Гост ( преди 1 година )
    До 46.Фотоволтаични централи за продажба от собственици.Ало.бг 254 обяви.Olx 220 обяви. Ето ви само една обява.Село Кошарите Радомирско 30 квтч фотоволтаична централа цена 199000 лева.Модерното шиле търси да се отърве от инвестицивта си,приема и оферти.
  • #50
    До 48 ( преди 1 година )
    И ти ли си от тези които гледат, но не виждат? Я погледни досега колко ти е била цената на тока на нощна тарифа в сметката за ток? Знам че нито знаеш къде да погледнеш нито ще кажеш за това ще ти кажа че беше около 2 стотинки за киловатчас, което е почти същото като 0 стотинки за киловатчас.
  • #49
    До 48 ( преди 1 година )
    Я си погледни банковата сметка? Там виждаш ли отрицателни числа? Няма нали? Ще ги видиш единствено и само в разпечатката. Като си сложиш почасов електромер на фирмата и си избереш доставчик на ток на който да плащаш по борсови цени, ще видиш и нулеви цени и още след малко мога да ти кажа за утре дали и кога ще има такива, за да ползваш безплатен ток. Но не си мисли че превозът на този ток също ще ти е безплатен. 7-8 стотинки на киловатчас за ЕРП не ти се губят.
  • #48
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 46.Гледам си сметката за ток и не виждам нулева цена. Ти на каква дрога си?
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест Още към момента могат да се зареждат 1 милион електромобила мощност 1,6 kW по цял ден без въобще да товарят мрежата, нито като производство нито като пренос.
  • #46
    До 44 ( преди 1 година )
    Ако излишната електрическа енергия е през деня и цената е нулева, кой болен мозък ще реши да зарежда когато енергията не достига и цената е най-скъпа? ФЕЦ 32,05%1676.79МW. Товар на РБ4515.02MWКакто виждаш дори в момента, фотоволтаиците произвеждат 1/3 от потреблението на цяла България, най-големите фотоволтаични централи които се изграждат тази година все още не са пуснати в експлоатация и свързани към мрежата. Догодина ще е половината от потреблението
  • #45
    И както казах ( преди 1 година )
    Още в първото мнение, много ама много внимавайте какво си пожелавате защото може да ви се случи! Ако започнат да произвеждат електронни горива (още самата дума е пълна глупост), това означава че ще има рязък недостиг на ток и освен на зарядните станции, ще плащате скъп ток и докато си топлите бойлера или ползвате климатик, което е много по-голямо количество отколкото зареждането на електромобил. Като се вдигне цената на тока и на горивата, абсолютно всички цени без изключение ще се вдигнат!
fallback
Последни