fallback

Европа се отваря за биогорива и отлага Евро 7

Това е първата крачка към спасяването на ДВГ след 2035 година

Европейският съюз започва да прави отстъпки относно пълната забрана на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която трябва да влезе в сила през 2035 г. Това разкри италианският евродепутат Масимилиано Салини, който с публикация във Facebook обяви влизане на биогоривата в определението „CO2 неутрални горива“ според ЕС.

„Безпрецедентното описание на „CO2 неутрално гориво“ въвежда отново технологичната неутралност и разрушава идеологията за принудителен преход към електрическа кола, наложен от социалистическия вицепрезидент Франс Тимерманс (заместник-предстедател на ЕК). Това отваря отваря широкомащабната регистрация на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми или синтетични горива дори след 2035 г., като запазва веригата за доставки в автомобилната индустрия и хиляди работни места“, написа Салини.

Това е първата стъпка на Европа, която до преди няколко дни изглеждаше решена да включи в определението „CO2 неутрални горива“.единствено синтетичните горива (eFuels), които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия или от въглеродно неутрална електроенергия.

В същото време биогоривата, известни още като екогорива, са всички видове течни, твърди и газообразни горива, които се произвеждат от биологични суровини Те са по-скъпи от т.нар. „изкопаеми горива“, но намаляват вредните емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене.

Италианският евродепутат разкри още, че приемането на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. е отложено след гласуване в Европейската комисия. За това настояват и повечето автомобилни производители, които не желаят да харчат пари за разработка на нови, по-екологични двигатели с вътрешно горене, които и без това трябва да бъдат забранени за продажба през 2035 г.

fallback
  • #64
    До 62 ( преди 1 година )
    Тоест няма никакъв проблем на тази почва да се засадят фотоволтаици и да изнасяме ток през лятото а през зимата да имаме достатъчно дори и в облачни дни? Не мислиш ли че е доста по екологично отколкото да съдим рапица за да замърсяваме с нея градовете и да тровим жителите им? Да не мислиш че бил дизела от рапица замърсява по-малко отколкото дизела от нефт?
  • #63
    Яаааа ( преди 1 година )
    Мълчанието е злато! Всички знаят че няма никаква разлика дали караш чист дизел, био дизел или електронен дизел, замърсяването което се отделя от ауспуха е еднакво! Само където ще е по-скъпо.
  • #62
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 60.Заводи за биодизел и биоетанол в България има достатъчно,дори изнасяме. Биоетанол може да се произвежда от всякакви отпадъци от целулоза.Биодизел се произвежда от рапица,която пък се сее където друго не вирее.Рапицата е като плевел,никне навсякъде.Други въпроси?
  • #61
    анонимен ( преди 1 година )
    И въпрос към всички антиелектрици. Каква ще е разликата на чистотата на въздуха в градовете при три отделни сценария за производство на ток в градските тецове, движение на автомобилите и отопление на жилищата с нафтови печки ако се ползва 100% : 1 дизел и бензин от изкопаеми горива. 2. Био дизел и биоетанол. 3 електронни горива са произведени от водород и въглероден диоксид извлечен от въздуха? Според мен разликата ще е абсолютно никаква. А според вас? А при четвърти вариант само на ток?
  • #60
    Гостенино ( преди 1 година )
    В България от Какво се произвежда биоетанол и биодизел? Покажи ми от кои отпадъци и дай пример ей така за разнообразие поне веднъж да не приказваш само празни приказки да си правиш вятър на устата? Милионите засети декари рапица за какво я използват? Сещаш ли се ако ги засадят с фотоволтаици, че ще захраним половин Европа? За електронните горива е необходима 10 пъти повече енергия и точно тя ще вдигне цената на тока, а не електромобилите, заради които цената на тока ще падне още повече.
  • #59
    СМОГ ( преди 1 година )
    Всичко това са дрън-дрън ярини. Човекът решава дали ще купи изкопаема бpичка с кюнци, дето се чупи и тече като лейка, не може да влиза в центъра с нея, а в периферията плаща на час и върви на оцет, олио и пелети на цена 7 евро литъра (ако изобщо има доставки на гориво от Руcия и ОПЕК). ИЛИ 7 местна ракета, 4х4, с 2 багажника, 1000 коня, 300 км/ч, която изпреварва с мисъл, няма поддържа и харчи между 0 и 2 лв на 100, в зависимост от източника на ток, не пуши, не шуми, не се троши и не cмърди.
  • #58
    До 56 ( преди 1 година )
    Ами например можеше да е от онези първите фотоволтаични централи от преди 2010 година с подписан договор за 80 стотинки за киловатчас или дори онези от 2012 с 40 стотинки за киловатчас. Ако се е забатачил и му трябва спешно кеш, на практика продава договора, а не централата.
  • #57
    До 55 ( преди 1 година )
    Ами да беше дал поне някоя по маломощна централа да речем къща с 5 kW фотоволтаична централа за милион лв, като твърдиш че 5 kW струват 1 милион? Всичките ти примери са такива! Все нещо не си разбрал! Човекът според тебе къщата ли си продава или и кое струва толкова?
  • #56
    До 53 ( преди 1 година )
    "Мога да съм заложа че дори не се сещаш защо и искат три пъти повече?" Защо?
  • #55
    Гост ( преди 1 година )
    До 53.Цената на къщата и двора да не би да ги подарява?
fallback
Последни