fallback

Европа се отваря за биогорива и отлага Евро 7

Това е първата крачка към спасяването на ДВГ след 2035 година

Европейският съюз започва да прави отстъпки относно пълната забрана на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която трябва да влезе в сила през 2035 г. Това разкри италианският евродепутат Масимилиано Салини, който с публикация във Facebook обяви влизане на биогоривата в определението „CO2 неутрални горива“ според ЕС.

„Безпрецедентното описание на „CO2 неутрално гориво“ въвежда отново технологичната неутралност и разрушава идеологията за принудителен преход към електрическа кола, наложен от социалистическия вицепрезидент Франс Тимерманс (заместник-предстедател на ЕК). Това отваря отваря широкомащабната регистрация на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми или синтетични горива дори след 2035 г., като запазва веригата за доставки в автомобилната индустрия и хиляди работни места“, написа Салини.

Това е първата стъпка на Европа, която до преди няколко дни изглеждаше решена да включи в определението „CO2 неутрални горива“.единствено синтетичните горива (eFuels), които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия или от въглеродно неутрална електроенергия.

В същото време биогоривата, известни още като екогорива, са всички видове течни, твърди и газообразни горива, които се произвеждат от биологични суровини Те са по-скъпи от т.нар. „изкопаеми горива“, но намаляват вредните емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене.

Италианският евродепутат разкри още, че приемането на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. е отложено след гласуване в Европейската комисия. За това настояват и повечето автомобилни производители, които не желаят да харчат пари за разработка на нови, по-екологични двигатели с вътрешно горене, които и без това трябва да бъдат забранени за продажба през 2035 г.

fallback
  • #84
    SSD0012 ( преди 1 година )
    В Бразилия 80 % от горивата са с биоетанол,който съставлява 30% от общата търговия с горива.В Европа едва се докосват до 10-те процента и FFV ( в Бразилия има такива такива движещи се с до 95% биоетанол).
  • #83
    До 82 ( преди 1 година )
    Бразилия някакъв квартал на България ли е? Че ние си говорим за България, а статията е за Европа. Не ти трябва да си професор, за да знаеш, че е Бразилия няма нищо общо с темата. Можеше да попиташ всеки третокласник къде е Бразилия, вместо да търсиш професор и да ти отговарят!
  • #82
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя простфесор започна да дава акъл на бразилците.
  • #81
    До 79 ( преди 1 година )
    Сметнал съм ти градско 300 км с малък автомобил с ДВГ с 20 л гориво. Един голям мощен SUV ще мине по-малко от 200 км с тези 20 л.
  • #80
    До 79 ( преди 1 година )
    Ще ми обясниш ли, защо е по-добре с един и същ въглероден диоксид за 20 л гориво които ти сметнах, да минеш 300 км градско, а не е по-добре да минеш 500 км градско плюс още 15 дни затопляне на водата на бойлера с отпадъчната топлина, която иначе отива в атмосферата от ДВГ като загуби без един допълнителен грам въглеродни емисии за загряването му? Защо смяташ че по неефективното изгаряне в ДВГ е по-добро за когото и да било?
  • #79
    Анонимен ( преди 1 година )
    Прочети пак какво пише в 67.Количеството отделен въглероден диоксид е едно и също.Дали ще оставиш дървесните отпадъци да гният.Дали ще произведеш от тях спирт и после ще го изгориш в двг.Количество въглероден диоксид е едно и също.
  • #78
    До 76 ( преди 1 година )
    И не можа да ми обясниш какви са предимствата да го съхраняваш дълго време за да го изгориш в автомобил с под 10% ефективност до колелата, вместо да го изгориш в някой топлофикационен когенератор с КПД над 90%, който даже може да е монтиран в жилищна или промишлена сграда, която ще отоплява и захранва с ток, за да няма загуби от преноса? Дори тогава комина ще е на високо и няма да замърсява града толкова, колкото автомобила. При високо ефективно изгаряне вредните вещества са значително по-малко
  • #77
    До 76 ( преди 1 година )
    Цената предимство ли е? При горенето му отделят ли се по-малко вредни газове и въздуха в градовете ще стане ли по-чист? Няма ли за какво друго да се използва спирта, за да се гори? В момента тези отпадъци какво се правят и защо никой не се е сетил да произвежда гориво от тях? Някога варил ли си ракия? Е колко да е безвредно изгарянето на толкова много дърва за дестилация на спирта? Само с енергията за дестилация на един резервоар гориво, един електромобил може да измине 2000 км
  • #76
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 71.Предимства на биоетанола. Произвежда се от боклuк.Възобновям източник,боклuка няма да свърши.Процеса на производство не замърсява.Висока енергийна плътност.Може да се съхранява дълго време.Недостатък:Ако попадне в Русия ще го изпият,вместо да го налеят в резервоара.
  • #75
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 71.Предимства на биоетанола. Произвежда се от ***.Възобновям източник,*** няма да свърши.Процеса на производство не замърсява.Висока енергийна плътност.Може да се съхранява дълго време.Недостатък:Ако попадне в Русия ще го изпият,вместо да го налеят в резервоара.
fallback
Последни