fallback

Европа се отваря за биогорива и отлага Евро 7

Това е първата крачка към спасяването на ДВГ след 2035 година

Европейският съюз започва да прави отстъпки относно пълната забрана на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която трябва да влезе в сила през 2035 г. Това разкри италианският евродепутат Масимилиано Салини, който с публикация във Facebook обяви влизане на биогоривата в определението „CO2 неутрални горива“ според ЕС.

„Безпрецедентното описание на „CO2 неутрално гориво“ въвежда отново технологичната неутралност и разрушава идеологията за принудителен преход към електрическа кола, наложен от социалистическия вицепрезидент Франс Тимерманс (заместник-предстедател на ЕК). Това отваря отваря широкомащабната регистрация на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми или синтетични горива дори след 2035 г., като запазва веригата за доставки в автомобилната индустрия и хиляди работни места“, написа Салини.

Това е първата стъпка на Европа, която до преди няколко дни изглеждаше решена да включи в определението „CO2 неутрални горива“.единствено синтетичните горива (eFuels), които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия или от въглеродно неутрална електроенергия.

В същото време биогоривата, известни още като екогорива, са всички видове течни, твърди и газообразни горива, които се произвеждат от биологични суровини Те са по-скъпи от т.нар. „изкопаеми горива“, но намаляват вредните емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене.

Италианският евродепутат разкри още, че приемането на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. е отложено след гласуване в Европейската комисия. За това настояват и повечето автомобилни производители, които не желаят да харчат пари за разработка на нови, по-екологични двигатели с вътрешно горене, които и без това трябва да бъдат забранени за продажба през 2035 г.

fallback
  • #74
    До 72 ( преди 1 година )
    Топлофикационните дружества използват газови турбини, които освен с природен газ могат да работят и с всякакви течни горива с над 90% КПД на използване на горивото. От тези 200 kWh в 20 литра биоетанол, колко според тебе ще стигнат до колелата на твоя автомобил? Колко километра градско ще изминеш с тях? Една Тесла със 700 коня с 40 км в час ще измине около 800 км с 80kWh
  • #73
    До Теди ( преди 1 година )
    Вероятно говориш от опит и си блондинка. Вместо да проверяваш колко къщи с фотоволтаици продават което на практика означава че хората са си слагали фотоволтаици по покривите и в дворовете, защо не провериш колко фотоволтаични централи се изграждат в момента и ще бъдат включени в мрежата и за още колко има заявки за изграждане? Има заявки за 40 GW, което обяснено като за блондинки, означава че частните инвеститори са приготвили 60 милиарда за фотоволтаици, но за АЕЦ няма желаещ инвеститор !
  • #72
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 69. Какъв ТЕЦ,бе моя? Биоетанола се използва за автомобилно гориво и може да се съхранява без проблеми дълго време в цистерни,без да загуби енергийна плътност.Тока в батерията изфирясва за няколко месеца,ток не може да се съхранява дълго време.
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой ще ми каже ли поне едно предимство на био дизела биовете на или електронните им варианти, че само питам но отговор не получавам въпреки безбройните поддръжници на тези горива? Аз виждам единствено и само негативи. Както екологични така и технологични, но най-вече финансови.
  • #70
    Теодора ( преди 1 година )
    До 66.От женско любопитство проверих информацията на Гост за продажбата на фотоволтаични централи.Верно е.Във всички сайтове за безплатни обяви и имоти е пълно с оферти за продажба.А ти искаш да сложим още,дори на земеделска земя.Ти си обратното на остър,да не си блондинка?
  • #69
    До 67 ( преди 1 година )
    Ако този биоетанол бъде изгорен в някой ТЕЦ на топлофикационно дружество, с тока произведен от него ще се изминат повече километри, отколкото ако бъде изгорен в бензинов автомобил. От 20 литра ще бъдат произведени 80 киловатчаса електрическа енергия и 120 киловатчаса топлинна енергия. С тази електрическа енергия Тесла модел 3 ще измине над 500 км в града, като ще бъде спестена 120 киловатчаса електрическа енергия, която вместо за топлене на бойлер, може да се ползва за още 750 км.
  • #68
    До 65 ( преди 1 година )
    А относно съхранението, кому е нужно от водорода да прави електронни горива, за да се губи още повече енергия? При водорода поне се губят само две трети от съхранената енергия. Ако отново се произведе електронно гориво, се губят 90% и се ползва само една десета. Тоест от 100 киловатчаса с които един електромобил минава 500 км, ако със същата енергия е произведена електронно гориво ще се минат максимум 50, а с водород 150 км.
  • #67
    Анонимен ( преди 1 година )
    Отпадъците за производство на биоетанол,ако се изхвърлят в природата започват да гният и се получава естествен тор, като се отделя въглероден диоксид.Дали ще гориш биоетанол произведен от целулоза или целулозата ще гние в природата е без значение.Въглеродния двуокис е едно и също количество.
  • #66
    До 65 ( преди 1 година )
    Е нали тези почва за нищо друго не става освен за плевела наречен рапица? Виждаш ли как си противоречиш и клъвна? Точно рапицата е най-глупавото решение вместо на тази Земята се засади някоя по-полезна култура, за да не я внасяме от чужбина. Рапицата е засята на плодородна земя каквото и да разправяш! Досега никой не ми е казал поне едно предимство на биодизела или електронния дизел. Всичко е само недостатъци. Ползите са единствено за производителите, че стават монополисти.
  • #65
    анонимен ( преди 1 година )
    До 62.Като засееш навсякъде с фотоволтаици и ще ядеш фъ6кии.Тока през лятото ще го съхраняваме в буркани за зимата.Имам бутилирана ракия отпреди 20 години и става все по хубава с времето.Ти имаш ли бутилиран ток?
fallback
Последни