В наши дни е почти невъзможно да се намерят двигатели, които ще изкарат милион километра, без да бъдат ремонтирани. В същото време обаче все още се срещат такива, които ще изкарат 400 000 км. В случая експертите от изданието ZR посочват 5 мотора, поставяни на SUV-модели, които са много популярни на пазара на употребявани коли.
Всички те са производство на японски или корейски компании, които доскоро имаха в гамата си поне 2 бензинови двигателя – базов с обем 1,6 литра (или 1,5 литра) и по-мощен, чийто обем е 2,0 литра. Вторият вариант е по-скъп и консумира повече гориво, но пък е за предпочитане, тъй като има едно основно предимство пред по-малките мотори.
Съществува твърдението, че двигателите с атмосферно пълнене са по-издръжливи от тези с компресор. Това обаче не е нищо повече от мит, тъй като при правилна поддръжка и двата варианта ще имат горе-долу еднакъв ресурс. Основната разлика е в ремонта – при турбомоторите той е много по-скъп. И затова при избора на стар модел с пробег от около 200 000 км по-добрият вариант е атмосферния двигател. Точно такива са и агрегатите в списъка.
Двигатели, които ще изкарат 400 000 км без ремонт (ГАЛЕРИЯ):
На пазара на употребявани автомобили има доста предложения от третото поколение на модела, като пробегът им е между 150 000 и 200 000 км. Като цяло този Sportage почти няма слабости, като се изключат твърдото окачване и твърде нежния съединител.
Двигателяг G4KD - атмосферен 2.0 (150 к.с.), би трябвало, поне на теория, лесно да измине 300 000 км, но при част от произведени бройки се наложи ремонт още преди 150 000 км. Той се дължи на надраскване на стените на цилиндъра, като се появиха много теории за причините – засмукване на мръсотия от катализатора, лошо проектирана охладителна система, повишен разход на масло и др.