В наши дни е почти невъзможно да се намерят двигатели, които ще изкарат милион километра, без да бъдат ремонтирани. В същото време обаче все още се срещат такива, които ще изкарат 400 000 км. В случая експертите от изданието ZR посочват 5 мотора, поставяни на SUV-модели, които са много популярни на пазара на употребявани коли.
Всички те са производство на японски или корейски компании, които доскоро имаха в гамата си поне 2 бензинови двигателя – базов с обем 1,6 литра (или 1,5 литра) и по-мощен, чийто обем е 2,0 литра. Вторият вариант е по-скъп и консумира повече гориво, но пък е за предпочитане, тъй като има едно основно предимство пред по-малките мотори.
Съществува твърдението, че двигателите с атмосферно пълнене са по-издръжливи от тези с компресор. Това обаче не е нищо повече от мит, тъй като при правилна поддръжка и двата варианта ще имат горе-долу еднакъв ресурс. Основната разлика е в ремонта – при турбомоторите той е много по-скъп. И затова при избора на стар модел с пробег от около 200 000 км по-добрият вариант е атмосферния двигател. Точно такива са и агрегатите в списъка.
Двигатели, които ще изкарат 400 000 км без ремонт (ГАЛЕРИЯ):
През 2010 г. моделът беше обновен, в резултат на което RAV4 загуби класическата си автоматична скоростна кутия. Вместо това производителят премина към CVT на Aisin, които се отличават с малък ресурс. Що се отнася до механичните скоростни кутии, само 10% от продадените екземпляри са оборудвани с тях.
Двигателят 3ZR-FE дълго време беше поставян на Corolla и Avensis и едва след 2012 г. се озова под капака на RAV4. По това време основните недостатъци на мотора бяха отстранени. В условията на чести градски пътувания повишеният разход на масло започва още преди достигане на 50 000 км, като може да достигне до 0,5 литра на 100 км.