В наши дни е почти невъзможно да се намерят двигатели, които ще изкарат милион километра, без да бъдат ремонтирани. В същото време обаче все още се срещат такива, които ще изкарат 400 000 км. В случая експертите от изданието ZR посочват 5 мотора, поставяни на SUV-модели, които са много популярни на пазара на употребявани коли.
Всички те са производство на японски или корейски компании, които доскоро имаха в гамата си поне 2 бензинови двигателя – базов с обем 1,6 литра (или 1,5 литра) и по-мощен, чийто обем е 2,0 литра. Вторият вариант е по-скъп и консумира повече гориво, но пък е за предпочитане, тъй като има едно основно предимство пред по-малките мотори.
Съществува твърдението, че двигателите с атмосферно пълнене са по-издръжливи от тези с компресор. Това обаче не е нищо повече от мит, тъй като при правилна поддръжка и двата варианта ще имат горе-долу еднакъв ресурс. Основната разлика е в ремонта – при турбомоторите той е много по-скъп. И затова при избора на стар модел с пробег от около 200 000 км по-добрият вариант е атмосферния двигател. Точно такива са и агрегатите в списъка.
Двигатели, които ще изкарат 400 000 км без ремонт (ГАЛЕРИЯ):
При Mitsubishi ASX трябва да се избягва прегряване на двигателя, тъй като това може да причини пукнатини в главата на цилиндъра и изпускателния колектор. Също така се препоръчва по-честа смяна на охлаждащата течност и следене на нивото на маслото в двигателя. Веригата за синхронизация изкарва 200 000 км, но поради липсата на хидравлични повдигачи, хлабините на клапаните ще трябва да се регулират на всеки 80 000 км.
Производителят на двигателя 4B11 декларира ресурс от 250 000 км, но при внимателно експлоатиране и правилна поддръжка устройството ще изкара до 350 000-400 000 км.