IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla ще произвежда кола за 20 000 евро и в Индия

Новият завод на компанията ще има капацитет от 500 000 автомобила на година

Американският производител Tesla и властите в Индия са близко до споразумение за създаването на нов завод с годишен капацитет от 500 000 автомобила. В него Tesla ще произвежда нов модел, чиято цена ще стартира от 20 000 евро, като това ще бъде най-евтиният автомобил на марката.


Tesla


Интересното е, че това е приблизително същата ценова цел, която Tesla е поставила за своя бъдещ малък електромобил, който компанията планира да сглобява в Китай и Мексико. Подобна цена ще бъде постигната благодарение на ниските производствени разходи в страната, като компанията на Илон Мъск ще използва Индия като експортна база за страните от Индо-Тихоокеанския регион.

„Tesla дойде при нас с амбициозен план и ние сме уверени, че този път нещата ще бъдат доведени до положителен край, тъй като се предвижда както местно производство, така и износ“, коментира пред Times of India участник в разговорите с Tesla.

Преговорите с производителя на електромобили се водят от Министерството на търговията и промишлеността, откъдето увериха, че Tesla ще получи „равни условия“ с останалите чужди производители в страната. През миналия месец премиерът на Индия Наренда Моди посети САЩ, където се срещна и с Илон Мъск. Тогава милиардерът заяви, че е „е фен на г-н Моди, който е настоял Мъск да инвестира в Индия“..

„Него[г-н Моди] наистина го е грижа за Индия, защото настоя да направим значителни инвестиции в Индия и това е нещо, което възнамеряваме да направим. Просто се опитваме да намерим правилния момент. Сигурен към, че Tesla ще стъпи в Индия, при това възможно най-скоро“, коментира Мъск.

Индийското правителство винаги е било категорично, че няма да отвори своя автомобилен пазар за Tesla, освен ако автомобилният производител не обещае да построи завод за сглобяване в страната. Страната е важен целеви пазар за Tesla от години, но производителят на електромобили се отказа от плановете си да влезе в страната миналата година, тъй като правителството отказа да предостави специални стимули, които биха позволили на американската компания да внася коли в Индия при по-ниски мита.


0 от 500
  • #18
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Евала за Индия. Досега се чувстваха неуверени и предния път се отказаха да произвеждат там, защото няма кой да купува модел 3 на тази цена. Сега вече имат евтин модел който ще продаваме в Индия. Обаче най-много ще се изкефя, ако направят завод в Япония. Това ще е още по-нагло и арогантно дори от строежа на завод в столицата на Германия. Тогава искам да видя toyota как ще обяснява, че в Япония не се търсят електромобили и затова не произвеждат!
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    А като си тръгнал да смяташ, ще сметнеш ли ако Тесла си запази пазарния дял на електромобили в САЩ и Европа, които са следващите по-големина пазари, с колко ще им се вдигнат продажбите, при положение че към момента пазарния дял на електромобилите е 10%? А трябва да се има предвид, че Тесла дори няма представителства във всички европейски страни все още. Като добавим и Индия, тези 20 милиона през 2030 започват да изглеждат възможни. Ще е трудно, но не и невъзможно. Дали ще успеят е друг въпрос.
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    2 милиона само в Китай малко ли ти се виждат? Кой продава по толкова автомобили само в Китай? Пък и защо реши, че пазарния дял на Тесла няма да се увеличи, ако продава евтини електромобили, а не скъпи като досега? Само с пускането на евтините модели продажбите им ще се увеличат с 2,5 пъти, независимо от дела на електромобилите в Китай.
  • #15
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Именно де! Като свършиха хората с 60 000 евро за електромобил, намалиха цените на 50 000, а като и те свършиха, ги намалиха на 40 000 за да продължат да увеличават продажбите. А понеже не могат да намаляват много под 40 000 евро и тези хора скоро ще свършат, просто пускат автомобили по 20 000 евро, като първоначално ще пуснат по-скъпите им версии които са по 30 000, а чак когато успеят да увеличат производствения капацитет ще намалят цената на 20 000. Това ще е по-евтино от ДВГ
  • #14
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    работата е че хората с 50 хил евро свободни пари се свършват , а сегашния модел на бизнес е чрез постоянно растящо търсене , което колкото и да ни се иска няма как да продължава, и аз искам нова електричка , ама с 1500 юро заплата няма да е скоро когато ще успея да си позволя дори втора ръка,
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Аз пиша за целия пазар но дори да приемем само за електромобили тези 10 милиона годишно ще станат 25 милиона когато Китай е на 100% зареждаеми коли. Ако Тесла успее да си запази дяла при електромобилине там ще увеличи продажбите 2.5 пъти в Китай тоест до общо към 2 милиона при 100% дял на зареждаеми коли
  • #12
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Последните 3г. го доказаха, че ще се случи. Тази година за 6 месеца имат над 880 000 продажби, възможно е да стигнат 2мил., да му мислят фолксваген и тойота.
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    "Китай не е от растящите пазари." Преди две години на китайския пазар се продадоха 3 милиона електромобила, а сега се продават по 10 милиона годишно, ама щом казваш че не е растящо кой съм аз, че да споря! И да намаляващ пазар е за ДВГ производителите и ще продължава да намалява.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Никога никога ама никога не е имало дори и намек за Тесла модел 3 за 30 000 долара. Първоначално имаше идея за Тесла за 35 000, но поради ниското търсене, се наложи да я произвеждат с по-голямата батерия за по-скъпия модел, като заключват част от капацитета и им излизаше нерентабилно, затова продаваха този модел за изключително кратко време. Днес за 35 000 се продава модела с по-голямата батерия в Китай, въпреки че същият само допреди една година се продаваше за 50 000. Ама цените не падат, нали
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, Модел 3 също беше 30 хиляди долара които по днешен глокс са малко над 50 хиляди лева, мечтайте си. Он топ такива коли се правят само за Индия, Бразилия - не е за бели индийци като вас!