IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните коли в България: Битката за №1 се ожесточи

Рекордни продажби през юни, още два модела оспорват първото място на Dacia Sandero

Битката кой да е най-продаваният нов автомобил в България става неочаквано ожесточена през юни, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.  Доскоро лидерството на Dacia Sandero на нашия пазар изглеждаше недостижимо, но с много силни продажби през шестия месец други два модела се устремяват към върха.
    
   
Tesla Model Y, тест драйв
Tesla Model Y е автомобилът с най-голям пазарен ръст у нас през 2023 - макар и спрямо много ниска база през 2022. Както обикновено, статистиката на Automedia.bg се отнася само до автомобили от категориите M1 и N1
  
    
Като цяло юни 2023 е бил най-силният месец на българския автомобилен пазар от много години насам. Новите регистрации през него са 4294 - с цели 61% повече, отколкото за същия месец на миналата година (2669). За първото полугодие пазарът е пораснал със 17.7% спрямо същия период на 2022.
   
 

ТОП 10 ЗА ЮНИ
Toyota Corolla - 217
Skoda Octavia - 207
Toyota C-HR - 138
Dacia Jogger - 124
Skoda Kamiq - 87
Dacia Sandero - 83
Kia Sportage - 81
Kia Rio - 79
Dacia Duster - 78
Renault Master - 78

С най-голям пазарен ръст могат да се похвалят Ford Ranger (352%), Skoda Octavia (259%), Dacia Spring (216%) и Volkswagen Taigo (179%). Трицифрено е увеличението и при VW Caddy, Kia Rio, Skoda Kamiq и Renault Express.

В абсолютно измерение най-големият ръст е за Tesla Model Y - от порядъка на 4900%, но от съвсем ниска база през юни 2022. Интересът към американския електромобил продължава да расте от месец на месец. Само за юни новите регистрации на Model Y са 38 - колкото тези на Toyota RAV4 или Hyundai Tucson.
   
        
Най-продаваните нови модели в България (ГАЛЕРИЯ):


 
 

 

0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Единственото предимство на електриката е в града тоест градски коли чоради тривиалният факт че разхода на двг в града дкача рдинствено поради седенето в задръствания и по светофари където двг пак работи докато при електриката нямаме изгаряне на гориво на празен ход.Иначе на извънграфско работата е майка плаче за електриката.Но все пак е града има и метро и байкове и тн и изобщо не е ясно за какво ти е кола.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко коли биват бракувани на ден в Бтлгария?
  • #24
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    все дараци , но българина е скъсан джоб и затова.....
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Копи пейст ( преди 1 година )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    А бе долен ( преди 1 година )
    Защо криеш че рам с тази огромна батерия се зарежда за два часа на бързо зарядно?
  • #21
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До дооните ( преди 1 година )
    Всъщност още по зле за 24 минути ТеслЪта не зарежда до 100% а до 50-60%.Пълна трагедия са електричките
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само на тебе може да ти дойде на ум да сравняваш Дюран го за 90 000 долара със Стефан модел три за 40 000 и да обясняваш че дюрангото било по-евтино, но по-голямо. Свикнали сме ти гостенино. Няма нужда да пишеш различни никове и да се правиш на най-глупавия човек на света. Знаем че толкова глупави хора е невъзможно да съществуват и го правиш нарочно.
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Друга е темата защо ел колата никога няма да е дори близо до Дюрангото.Бензиновата помпа има скорост на прехвърляне от 38литра в минута това означава че пълня моят 93л резервоар за две минути и половина а фаст чарджера пълни 90квтч батерия на теслЪта за 24 минути.Или аз пълня 325квтч енергиен еквивалент зя минута а теслЪта пълни 90квтч за 24 минути.Де е Киро на Кирия дет са вика
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е сега не ме забърквай в твоите обратни желания.Тесла Х е 99к Долара Дюрангото между 51к и 91к дооара няма да ти сравнявям масивна кола като Дюранго с пичъта въшка модел 3
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    Проверил си някому е оная работа! Нали караше такова и би трябвало да знаеш цената? Втора употреба от 2018 година на 70 000 км пробег струва 100 000 лв, което е повече от чисто нова Тесла модел 3. Приказвай си!