Много големи автомобилни производители преминават към производство на 100% електрически автомобили в рамките на следващото десетилетие. Toyota, поне за момента, се движи по-бавно. Японците имат един електромобил в гамата си - bZ4x (и неговия аналог на Lexus - RZ450e), като продължават да вярват, че хибридите са по-добро решение в борбата с вредните емисии, отколкото изцяло електрическите превозни средства.
В момента почти всеки модел на Toyota се предлага и в хибриден вариант, като това се отнася дори за новия пикап Tacoma. Сега обаче компанията се насочва към електрифициране на спортните си модели - GR86 и GR Supra, които са оборудвани с конвенционални ДВГ.
По информация на изданието Bestcarweb, компанията ще предложи напълно нова GR86, като основните промени предвиждат преминаване на изцяло нова платформа и електрифицирано задвижване. За целта Toyota ще се откаже от използвания в момента 4-цилиндров боксер на Subarк и ще заложи на хибридната система на GR Corolla, в чиято онова е 1,6-литров турбомотор.
При GR Corolla двигателят развива 300 к.с., но при новата GR86 мощността му ще бъде намалена до 272 к.с. Добавянето на електромотор обаче ще позволи хибридната система на спортната кола да развива около 320-330 к.с.
Шасито на бъдещия модел също ще бъде собствена разработка, тоест в него няма да участва Subaru. Целта на инженерите на Toyota е постигане на максимално ниско тегло По всяка вероятност всички тези технологии няма да бъдат достъпни за новото Subaru BRZ, което означава и край на сътрудничеството между двете марки при спортните коли.