IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota готви нова революция при хибридите

Следващата GR86 ще получи 3-цилиндров турбодвигател и електромотор

Много големи автомобилни производители преминават към производство на 100% електрически автомобили в рамките на следващото десетилетие. Toyota, поне за момента, се движи по-бавно. Японците имат един електромобил в гамата си - bZ4x (и неговия аналог на Lexus - RZ450e), като продължават да вярват, че хибридите са по-добро решение в борбата с вредните емисии, отколкото изцяло електрическите превозни средства.


Toyota


В момента почти всеки модел на Toyota се предлага и в хибриден вариант, като това се отнася дори за новия пикап Tacoma. Сега обаче компанията се насочва към електрифициране на спортните си модели - GR86 и GR Supra, които са оборудвани с конвенционални ДВГ.

По информация на изданието Bestcarweb, компанията ще предложи напълно нова GR86, като основните промени предвиждат преминаване на изцяло нова платформа и електрифицирано задвижване. За целта Toyota ще се откаже от използвания в момента 4-цилиндров боксер на Subarк и ще заложи на хибридната система на GR Corolla, в чиято онова е 1,6-литров турбомотор.


Toyota


При GR Corolla двигателят развива 300 к.с., но при новата GR86 мощността му ще бъде намалена до 272 к.с. Добавянето на електромотор обаче ще позволи хибридната система на спортната кола да развива около 320-330 к.с.

Шасито на бъдещия модел също ще бъде собствена разработка, тоест в него няма да участва Subaru. Целта на инженерите на Toyota е постигане на максимално ниско тегло По всяка вероятност всички тези технологии няма да бъдат достъпни за новото Subaru BRZ, което означава и край на сътрудничеството между двете марки при спортните коли.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 2 години )
    Ти от небето ли падаш? За първи път ли чуваш че toyota има проблеми с доставките на батерии и изпитва постоянно недостиг, след като не е открито го заявяват като проблем за тях? А нима наистина не се сещаш откъде идва това? Напълно открито до скоро лобираха и хвърляха милиарди без преувеличение, за закони срещу производителите на батерии и добива на материали срещу тях като се опитват да ги изкарват неекологични, а хибридите по-чисти. Дали някой гори от желание да им продава батерии?
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    А да си чувал, че Тесла е освободила голямата си част от патентите за да позволи на останалите да произвеждат електромобили и тази технология да се движи напред? Последно освободиха патентът на зарядните си конектори и сега в САЩ всички преминават на тях напълно безплатно. При toyota е точно обратното. Плащат на учени за нови открития, но не ги ползват, а само държат патентните права за да е невъзможно друг да ползва такива открития дори да стигне до тях. Затова не ми харесва философията им!
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 2 години )
    Ами не разбирам, обясни ми го като учителка на първокласник. Какво общо с автомобилната индустрия има факта че toyota били лидер в производството на водородни автомобили а volkswagen били лидер в производството на наденички сред автомобилните производители? Водородните автомобили се разработват от преди да съществува Тесла. Правителствата са отпуснали милиарди субсидии. Къде са резултатите? Къде са резултатите от милионите патенти които притежават toyota? Нали говорим за автомобили? Обясни ми?
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    За кога говориш? За днес или за преди 10-20 години? Защото си прав само за преди 10-20 години, но в момента не е така! Лежат на стари лаври и рекламни лозунги, но голяма част от моделите им напоследък са чужди автомобили със залепена емблема на toyota на тях. В Китай стигнаха до абсурда за всеки един продаден електромобил, да подаряват към него автомобил с ДВГ. А над 30% от продажбите им се към държавни структури осигурени чрез подкупи. Незаконни или законни наречени лобиране.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Но да се върнем на най-важното! Абсолютно прав си, toyota притежава най-много патенти в цял свят включително по отношение на батериите. Това на теория. Но на практика миналата година не успяха да намерят откъде да закупят от външен доставчик само 10 000 батерии за електромобили и постоянно се оплакват, че не им достигат батерии и затова предпочитат с батерията на един електромобил да направят 100 незареждаеми хибрида. Патентите са само за да пречат на останалите да напредват!
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубави лозунги, но ще ги подкрепиш ли с някакви цифри? Например toyota за цялото си съществуване продавал ли е поне толкова водородни автомобили колкото електромобили Тесла продава за един ден? Toyota за цялото си съществуване е продала 20 милиона хибрида. В Китай само миналата година бяха продадени над 10 милиона електрически превозни средства, които се зареждат в контакта, а не са "незареждаем хибрид". Е колко да са продаваеми в световен мащаб тези хибриди прямо електромобилите.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота и иновации .. :):):)
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Но особено държа да ми обясниш как най-новия модел на toyota харчи 50% повече енергия за изминаване на 100 км от 10-годишно електрическо BMW, което не е фактор.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А какво ще кажеш за първия електромобил на toyota? Моля те кажи, че са се захванали с него и са преобърнали автоиндустрията, за да си сложиш диагнозата съм да не ти я поставя друг! Дай си мнението за този продукт на toyota наречен с лесно запомнящото се и благозвучно име би зет фор екс. Държа да кажеш за най-доброто зареждане в индустрията при отрицателни температури и най-добре закрепените колела, а не като на другите марки да им падат при рязко ускорение и спиране.
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Горките пак залагат на губеща стратегия и решават, че ще се учат от собствените си грешки, вместо да се учат от грешките на останалите, за да пестят време и ресурси. Разбира се както винаги не говоря като някой хейтър а имам нещо конкретно предвид. Опита на BMW с техния i3. Заложиха на олекотено карбоново купе, за да го олекотят но въпреки това не постигнаха пазарен успех, защото олекотяването не го направи по-ефективно от Тесла модел 3, нито по-бързо, но за сметка на това го направи адски скъпо