fallback

Как трябва да се зарежда електромобил в жегите?

Високите температури убиват батерията, предупреждават експерти

Голямата жега нахлу в Европа, а с нея идват и много проблеми за потребителите на електрически автомобили. Литиево-йонните батерии не реагират никак добре на екстремните температури, които скъсяват живота им. По тази причина експертите от британската компания LeaseElectricCar дадоха някои съвети как шофьорите да се погрижат максимално добре през летните месеци.

„Навиците трябва да се придобият – категоричен е мениджърът Тим Алкок. - Само така ще предпазите батерията на електрическата си кола. Ако я оставите да прегрява, тя ще се повреди. Паркирайте на сянка или в гараж, особено в горещите часове на деня.“

От LeaseElectricCar предупреждава, че бързото зареждане също може да съкрати живота на батерията.Само зареждането до 80% през лятото може да спре разграждането на клетките. В противен случай батерията губи капацитет, когато достигне до пълно зареждане.

Експертите допълват, че много от шофьорите искат да включат своите превозни средства в електрическата мрежа, след като са паркирали, но в горещото време е препоръчително да оставите електромобилите да се охладят за няколко часа преди зареждане.

Друг потенциален проблем е използването на климатичната система в автомобила. Изследване показва, че тя намалява пробега с около 15%. А това е сериозна пречка за по-дълго лятно пътуване. Съветът на LeaseElectricCar е минимално използване на климатик и шофиране на отворени прозорци.

„Ако автомобилът е взет под наем и върнат с повреди по батерията заради споменатите ситуации, това може да ви струва хиляди за щети, които реално не сте предизвикали“, предупреждават от компанията..

fallback
  • #39
    Гост ( преди 1 година )
    Затова ли се возиш на нафтенка,тревопасни.Всички статии които са против електромобилите,за теб са фейк умньо.На мен климатика му е безплатен,разхода се повишава нищожно.
  • #38
    Гостенино ( преди 1 година )
    Защо си мислиш че аз не съм на морски бриз, докато потвърждавам, това което се опитваш да изтъкнеш, говорейки пълни глупости, за да изглеждаш най-глупавия човек на света, както твърдиш, докато постоянно ми даваш трибуна да обяснявам предимствата на електромобилите, за такива които е възможно да повярват на глупостите написани в подобни като тази статии. Като обясниш на хората, че всъщност тези 15% струват 1,50лв за 10 ч. работа на климатика. И 45 ст. за включен климатик до морето.
  • #37
    Гост ( преди 1 година )
    Върви ли нафтенката,теслар.
  • #36
    Гост ( преди 1 година )
    До 33.На тересата с полъх на морски бриз,с потна часа узо и дзадзики.Защо да си губя времето с функционално неграмотен т а п а н а р,с претенции надхвърлящи възможностите.
  • #35
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 33.Какво ще заредиш на бърза зарядна станция,дизеляка ли?
  • #34
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 33.Какво ще заредиш на бърза зарядна станция,диляка ли?
  • #33
    Гостенино ( преди 1 година )
    С колкото и ника да пишеш и дори да не слагаш Ник, прозираш с глупостите които пишеш. Дори на бавните 150 киловата станции от София до морето, като пуснеш климатика с 1 киловат консумация, ще увеличиш времето за зареждане с 0,7% . Тоест, ако оставиш климатика да работи от 8:00 до 17 докато си на работа или 10 часа в задръстване, след това ще трябва да висиш още 4 минути допълнително на зарядната станция. За тричасово пътуване по магистралата от София до Бургас, ще висиш 1 минута.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    До 28.Паляка на факти се преместил тук.
  • #31
    До умника теслар ( преди 1 година )
    До 23.Климатика заработва за две три минути след като стартирам двигателя.Не ми трябва приложение.
  • #30
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тука има един "умник",който постоянно рекламира Тесла и искрено ни забавлява.Незнайно защо този "умник" все още се вози в пушилник.
fallback
Последни