fallback

Как трябва да се зарежда електромобил в жегите?

Високите температури убиват батерията, предупреждават експерти

Голямата жега нахлу в Европа, а с нея идват и много проблеми за потребителите на електрически автомобили. Литиево-йонните батерии не реагират никак добре на екстремните температури, които скъсяват живота им. По тази причина експертите от британската компания LeaseElectricCar дадоха някои съвети как шофьорите да се погрижат максимално добре през летните месеци.

„Навиците трябва да се придобият – категоричен е мениджърът Тим Алкок. - Само така ще предпазите батерията на електрическата си кола. Ако я оставите да прегрява, тя ще се повреди. Паркирайте на сянка или в гараж, особено в горещите часове на деня.“

От LeaseElectricCar предупреждава, че бързото зареждане също може да съкрати живота на батерията.Само зареждането до 80% през лятото може да спре разграждането на клетките. В противен случай батерията губи капацитет, когато достигне до пълно зареждане.

Експертите допълват, че много от шофьорите искат да включат своите превозни средства в електрическата мрежа, след като са паркирали, но в горещото време е препоръчително да оставите електромобилите да се охладят за няколко часа преди зареждане.

Друг потенциален проблем е използването на климатичната система в автомобила. Изследване показва, че тя намалява пробега с около 15%. А това е сериозна пречка за по-дълго лятно пътуване. Съветът на LeaseElectricCar е минимално използване на климатик и шофиране на отворени прозорци.

„Ако автомобилът е взет под наем и върнат с повреди по батерията заради споменатите ситуации, това може да ви струва хиляди за щети, които реално не сте предизвикали“, предупреждават от компанията..

fallback
  • #19
    Даскала ( преди 1 година )
    Само на даскало да беше ходил като дете, сега щеше да се оправяш и ти, не да вършиш и говориш глупости
  • #18
    ТУЗАРА ( преди 1 година )
    Сега в зверската жега САМО кола на ток: не чади, не прегрява, не бълва смрад да не можеш отвори джама, не се тресе, не бълва талази жега изпод мотора и навсякъде та да ти стане 80 градуса. Ами стои кротко, тихо, хладно, климатичето мета лед, панорамата изтегля жегата, а отвън не влиза нова, не влиза смрад, не влиза пушек, не се тресе, не бучат 300 перки, а чуваш само ветрец, птици и планински хлад! Не тровиш никой, не те пcyвaт.. Кееф, кеф! Само ТОК момчее: Чисто, Тихо, Бързо!
  • #17
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 12,Колега едната ми кола е 4,8 V8, другата е 2 литров бензин (никога не купувайте 4 цилиндров двихател от БМВ) и сега съм решил да я сменя и нея с 4 литров V8, на тролеи и жигули съм се возил като дете и мисля че им се наситих, джендър бендърите да се оправят :)
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричка само пролетно време, може и лятото но преди 11 сутринта, а сега конкретно по-безопасно е да си седи в гаража.
  • #15
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ето и поредния Бисер Как си оставяш климатика да работи девет часа пред работното място от 8:00 до 17, хаби гориво по твоите думи но пробегът ти остава същия! Ето че целта ти и за днес е изпълнена! Ти изглеждаш най-глупавият и няма кой да те бие и по този начин се бъзикаш с анти електриците. Веднага мога да ти дам клип от YouTube, Как един електромобил за тези девет часа ще изхарчи около 10 кВт часа, на стойност 1,40 лв, заредени на нощна. Е колко да му падне пробега? А твоя?
  • #14
    Гост ( преди 1 година )
    До 12.Колега свиквай.Това е новото нормално,за да пестиш ток в джендърските електрички.
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    Колко процента от пробега губи един автомобил с двг,за охлаждането на купето и резервоара?Нула.Леко се вдига разхода на гориво от климатика.
  • #12
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Да не ползваме климатик в жегите?!? Тия ни връщат 30 години назад във времето, да им ..... на слабоумната технология!
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    от тази статия се разбира едно: стой далеч от електричките...
  • #10
    Един ( преди 1 година )
    Вчера карахме теслата си над 100 км в най горещото място в България в района на Русе ,изхабиха се не повече от 20% от батерията ,а загубите от включване на климатик а, бяха в рамките на 2% от консумацията ,въпреки ,че работи и на место над час на паркинг и през цялото движение на колата ,не разбирам къв им е проблема на по долните ,на мен този транспорт ми струваше не повече от 2.50 лв !
fallback
Последни