fallback

Как трябва да се зарежда електромобил в жегите?

Високите температури убиват батерията, предупреждават експерти

Голямата жега нахлу в Европа, а с нея идват и много проблеми за потребителите на електрически автомобили. Литиево-йонните батерии не реагират никак добре на екстремните температури, които скъсяват живота им. По тази причина експертите от британската компания LeaseElectricCar дадоха някои съвети как шофьорите да се погрижат максимално добре през летните месеци.

„Навиците трябва да се придобият – категоричен е мениджърът Тим Алкок. - Само така ще предпазите батерията на електрическата си кола. Ако я оставите да прегрява, тя ще се повреди. Паркирайте на сянка или в гараж, особено в горещите часове на деня.“

От LeaseElectricCar предупреждава, че бързото зареждане също може да съкрати живота на батерията.Само зареждането до 80% през лятото може да спре разграждането на клетките. В противен случай батерията губи капацитет, когато достигне до пълно зареждане.

Експертите допълват, че много от шофьорите искат да включат своите превозни средства в електрическата мрежа, след като са паркирали, но в горещото време е препоръчително да оставите електромобилите да се охладят за няколко часа преди зареждане.

Друг потенциален проблем е използването на климатичната система в автомобила. Изследване показва, че тя намалява пробега с около 15%. А това е сериозна пречка за по-дълго лятно пътуване. Съветът на LeaseElectricCar е минимално използване на климатик и шофиране на отворени прозорци.

„Ако автомобилът е взет под наем и върнат с повреди по батерията заради споменатите ситуации, това може да ви струва хиляди за щети, които реално не сте предизвикали“, предупреждават от компанията..

fallback
  • #9
    q ( преди 1 година )
    И-и-и-и кеф. Ни съ бяхме сетили за климатика и за загряването на батерията. Абе стига статии за *** бе. Да на някои стари модели, без термомениджмънт може да е имало проблеми. Но на съвременните електромобили е предвидено. Все пак Тесла е създадена в Калифорния, а пък другите яко я копират. Що не пишете, в тези ЖЕГИ как като си зареждам БЕЗПЛАТНО електромобила, пред офиса излизам и потеглям и вътре е 24 градуса или колкото наглася през приложението. Зиме и лете. И нямам проблеми.
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Трябва да се зарежда внимателно.Иначе следват фойерверки.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Това на седянката с бабите пред блока ли го научи? На колко процента казваш че Тесла изключва климатика за да пести ток? Кажи за да си го запиша в бисерите? На Тесла лампата е светнала, когато падне на 0%, но не е препоръчително да чакаш толкова. Разумния вариант е да зареждаш на 10% защото зарежда най-бързо, Но в същото време можеш да стигнеш до следваща или дори по-следваща зарядна станция, ако са заети или повредени. Да стигнеш някъде с 5% батерия всъщност е желания вариант.
  • #6
    До #3 ( преди 1 година )
    Е нали Тесла са известни с това, че в даден момент изключват климатика, за да пестят ток. За какво ми е такъв автомобил? Аз искам да мога да карам със скорост, която е в рамките на позволеното от 100% пълна батерия до 1% оставаш заряд с включен през цялото време климатик и да си слушам музика. Пък ако ще пробегът ми да намалее с 40%. Не е проблем да спра да заредя някъде с оставащ 5-10% заряд.Така съм правил и с автомобил с ДВГ. Светва ми лампата за горивото и до 10-15 минути спирам да дозаред ...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    А това кажеш колко процента от батерията ще ти изяде климатика е най-голямата глупост, ако не си казал капацитетът на батерията и скоростта с която се движи автомобила. При градско шофиране може да ти изяде и 80% от пробега, ако оставиш климатика да работи целия работен ден на паркинга, за да ти е хладно като си тръгнеш от работа, но може да ти изхаби само 2% от пробега ако се движиш с голяма скорост по магистралата.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    А това че батерията не обичала топлината докато се зарежда е най-голямата глупост! Батерията на Тесла не може да се зарежда с максималната си мощност ако предварително не се е подгрела до 45 което е оптималната температура за бързо зареждане. Иначе се зарежда по-бавно. При много ниски температури дори отказва зареждане, докато не загрее до някаква минимална температура.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбрахте ли защо Тесла е най-продаваният електромобил и най-продаваният автомобил в света? Защото въобще не трябва да ги мислите тези неща, а автомобилът сам се грижи за тях. От тебе се изисква само да сипваш ток и да караш. В най-лошия случай ако си тотален *** ще прекараш повече време на зарядната станция и толкова. Батерията сама си знае кога да се подгрява и охлажда и ако предварително си и казал Какво се очаква от нея, като просто въведеш маршрута, тя се подготвя предварително
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Съветват ни да изполваме минимално климатик в летните жеги. Че нали климатикът е точно затова - да се използва максимално лятото. Навън ще е 30+ градуса и аз ще карам с отворени прозорци. Така хем ще ми е топло, некомфортно и по-шумно, хем колата ще е с нарушена аеродинамика и ще консумира повече. Лудост!
  • #1
    Анонимен ( преди 1 година )
    Климатика намалява пробега с 15%,охлаждането на батерията също намалява пробега.В резултат пробега намалява наполовина до 200 километра.
fallback
Последни