fallback

Как трябва да се зарежда електромобил в жегите?

Високите температури убиват батерията, предупреждават експерти

Голямата жега нахлу в Европа, а с нея идват и много проблеми за потребителите на електрически автомобили. Литиево-йонните батерии не реагират никак добре на екстремните температури, които скъсяват живота им. По тази причина експертите от британската компания LeaseElectricCar дадоха някои съвети как шофьорите да се погрижат максимално добре през летните месеци.

„Навиците трябва да се придобият – категоричен е мениджърът Тим Алкок. - Само така ще предпазите батерията на електрическата си кола. Ако я оставите да прегрява, тя ще се повреди. Паркирайте на сянка или в гараж, особено в горещите часове на деня.“

От LeaseElectricCar предупреждава, че бързото зареждане също може да съкрати живота на батерията.Само зареждането до 80% през лятото може да спре разграждането на клетките. В противен случай батерията губи капацитет, когато достигне до пълно зареждане.

Експертите допълват, че много от шофьорите искат да включат своите превозни средства в електрическата мрежа, след като са паркирали, но в горещото време е препоръчително да оставите електромобилите да се охладят за няколко часа преди зареждане.

Друг потенциален проблем е използването на климатичната система в автомобила. Изследване показва, че тя намалява пробега с около 15%. А това е сериозна пречка за по-дълго лятно пътуване. Съветът на LeaseElectricCar е минимално използване на климатик и шофиране на отворени прозорци.

„Ако автомобилът е взет под наем и върнат с повреди по батерията заради споменатите ситуации, това може да ви струва хиляди за щети, които реално не сте предизвикали“, предупреждават от компанията..

fallback
  • #59
    Aбе бакшиши ( преди 1 година )
    Колко километра на ден каза че минавате двамата? На мен 500км ми се струваха много за да карате по 180 000 км на година, а ти обясняваш че за 8-часов работен ден не ти стигат и въртете по 1000 км за 16 часа? Ще взема и аз да стана един бакшиш, че като гледам по 700 хиляди оборот на година правите. Половината да се ви печалба, ще може да сменяте три тесли на година!
  • #58
    Пропов ( преди 1 година )
    Заглеждам Хонда Е. Чисто естетично много ми харесва. 40 хил. евро. 40 хил. евро за нещо дето да ходя само на работа и за всяко пътуване уйкенда и отпуската ще ми трябва още една нормална и то хубава кола. Квото пестя от електричката, ще отива за данъци и застраховки на резервната кола. Ама и електричката иска данъци и застраховки. А в Германия гражданската е над 50 евро на месец. Ако не ми хареса Хондата за колко пари мога да я продам след 1 година?! А ако ми хареса, батерията колко ще изкара?
  • #57
    Бакшиша ( преди 1 година )
    По полека с прогнозите,с това ли изкарваш хлеба си че си умрел гладен.
  • #56
    Бакшиша ( преди 1 година )
    До 55.Ти специалист по всичко ли си?Такси карал ли си някога?Аз карам такси а не тролей.Раздаваш само безполезни съвети.След 8 часа смяна,ортака как да кара с изтощена батерия,boy ?На бърза зарядна няма да ми излезе сметката,то на газ едвам се връзва цената.Щом и на спедитора взе да наливаш акъл,ти си луд за връзване.
  • #55
    До 52 ( преди 1 година )
    Именно за това вече десета година твърдя, че нито една забрана за ДВГ или нито един стимул за електромобилите няма да накара хората да минат на ток. Това ще стане напълно доброволно и по естествен път, по напълно пазарни принципи, когато цените им се изравнят с тези на ДВГ. Чак тогава хората ще могат да си позволят да използват предимствата на електромобилите, дори да карат малко километри годишно. Малко ще са тези които карат по 1 000 км без да спират дори до тоалетна, но и за тях ще има нещо.
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    По 24 часа в денонощие ли я карате? Да приема ли че от клиенти до клиент не ви остават дори десетина минути да я заредите и средната скорост за денонощието ви е над 20 км в час и затова едно зареждане за 10 лв. за 500 км няма да ви стигне? Ако наистина въртяхте по 500 км на ден, никой нямаше да може да ви спре да си купувате таксита по 100 000 лв. Защото 180 хиляди км. годишно щяха да ви струват 3700 лв. Сега колко ви струват?Това са в поредните опорни точки изсмукани от пръстите.
  • #53
    Бакшиша ( преди 1 година )
    С ортака караме обща кола,единия слиза другия се качва.Кога ще я зареждаме?
  • #52
    До 51 ( преди 1 година )
    Какъв е смисъла да платя по скъп електрически автомобил,като разхода за зареждането на бърза зарядна станция се изравнява с тази на бензин?Бъдещата скъпа смяна на батерията дребен компромис ли е?
  • #51
    До 50 ( преди 1 година )
    Единственият недостатък е цената, а всичко е останало са предимства с някои дребни компромиси, което е трудно да бъдат наречени недостатъци.
  • #50
    анонимен ( преди 1 година )
    Единствените плюсове на електромобила е ускорението и това че не пуши в града.Всичко останало е минуси.Скъпи за купуване като нови,скъп ремонт,голяма обезценка , скъпи батерии за подмяна,малка автономия удобни за градско, голямо тегло,скъп ток на зарядните,самозапалват се.
fallback
Последни