Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
Най-новият Prius, който е на пазара от 2023 г., потвърждава избора между класически пълен хибрид. Той остава верен на двигателя 1.8, и нов, по-мощен plug-in, който се превръща в единствената опция, предлагана на пазари като Европа, където е необходимо да се прокарат най-високите форми на електрификация.