Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
Prius IV/AWD - обем на двигателя1798 куб. см, мощност - 122 к.с., разход - 4,2/4,8 л/100 км, вредни емисии CO2 - 94/109 гр/км.
Prius VI Plug-in – обем на двигателя 1798 куб. См, мощност - 122 к.с., разход - 1,3 l/100 км, вредни емисии CO2 – 29 гр/км