Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
Втората серия на Prius коренно променя външния си вид и нараства на размери (от 4,30 метра на 4,45 метра), но запазва механиката, макар и с подобрена производителност. Бензиновият двигател нараства до 76 к.с. със 115 Нм въртящ момент и е в комбинация с електрически мотор с мощност 67 к.с., задвижван от нова, по-мощна батерия. Максималната мощност на системата е 110 к.с.