Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
В случая хибридна система за задвижване комбинира бензинов двигател с електромотор чрез интересна скоростна кутия, която заема мястото на безстепенна скоростна кутия и синхронизира двата двигателя. Бензиновият е 1,5-литров от семейството на NZ (1NZ-FXE) с променливо VVT синхронизиране, но във варианта на цикъла на Аткинсън, който подобрява термодинамичната ефективност, като същевременно намалява малко производителността (58 к.с. след това доведени до 70 при експортната версия). Електромоторът се намесва при потегляне на ниски обороти, като максималната мощност е тази на бензиновия.
Prius I – обем на двигателя1497 куб.с., мощност -70 к.с., разход - 5,6 л/100 км, вредни емисии CO2 – 104 гр/км.