IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как еволюира Toyota Prius през годините

Най-известният хибрид почти не променя механиката за близо 30 години

Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
 
 
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    В крайна сметка Тойота излезе права и хибрида е по-екологичното решение от ЕЛ! Сега остава само ментално ограничените политици да го асимилират, за "зелените" и електропитеците не тая надежда, че имат умствения потенциал
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Маркетингът е дисциплина, която разпространява едва прикрити лъжи. И това е по принцип. На Тойота маркетингът е далеч по-лош, като се започне от надеждността, та се стигне до хибридите. Ето един пример - 40% ефективност. Само че са пропуснали да спoменат, че това е върхова ефективност при идеални условия. В реални, тя зависи от начина на каране и моментното натоварване, като в по-голямата част от случаите, особено на междуградско, е много по-близка до тази на обикновен аткинсънов ДВГ.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Абе шваба с каскет ( преди 1 година )
    Я да те подложим на елементарен тест. Онази toyota с 0,5 л разход на 100 км и 11 гр въглероден диоксид на 100 км, колко гориво ще изгори и колко въглероден диоксид ще отдели ако гостенина отиде от Варна до Боровец с нея и се върне? Общо 1 000 км? Ще отговориш, ама друг път! То не е като да копиействаш опорни точки без никаква конкретика и цифри, да не говорим за практически примери и сравнения!
  • #6
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    "Хибридите на Тойота до момента са най-ефективния начин за намаляване на въглеродни емисии заради достъпността и масовостта си." Ето го заблудения пак си мисли, че toyota е направила добро на човечеството защото вместо 20 милиона електромобила е произвела 20 милиона хибрида и затова въздухът в градовете бил станал по-чист, както и е отделен по-малко въглероден диоксид, за да се намалят промените в климата. Ама като ви кажат че сте сектанти на toyota се обиждате!
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Приус е *** механично, но непосилно сложен като електроника и софтуер за всички останали освен Тойота. Статията е свръх повърхностна и дори с грешни числа. Хибридите на Тойота до момента са най-ефективния начин за намаляване на въглеродни емисии заради достъпността и масовостта си.
  • #4
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Единственият който не знае какво говори си ти. Изпържен ти е мозъкът от пропагандата на toyota и им вярваш на 100%. Даже съм сигурен че отново ще си повториш опорната точка, че един плъгин хибрид е по-чист за движение отколкото чист електромобил, защото отделя само 11 гр въглероден диоксид на километър, а заради въглищата в микса на електрическата енергия, за производството на ток за електромобил ще са се отделили повече. Вярвай си в перпето мобиле, но не убеждавай нас че съществува!
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "и още по-малко са притежавали" - значи, според теб притежанието на дадена технология е гаранция за пълна и изключваща останалите компетентност за нея? Ако беше така, всеки tzиганин от катуна щеше да е специалист по микроелектроника и върхови телекомуникации, защото има телефон в джоба.
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хубава опорка, но напълно невярна. Всичко в тази система е направено да е максимално просто и ЕВТИНО, въпреки гръмките имена. Сам ще се съгласиш, че няма как нещо да е сложно и същесвременно евтино и надеждно. Атмосферен Аткинсънов двигател без каквито и да е модерни системи, планетарен механизъм, NiMH батерия и софтуер - все стари, изпитани технологии, изгребани от дъното на варела. Планетарният е измислен още в антична Елада!
  • #1
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 година )
    Може би една от най-сложните задвижващи системи в автомобилния свят, но със сигурност и най-надеждна. Знам, че сега ще има отрицателни твърдения от хора, които нямат никаква представа за какво говоря и още по-малко са притежавали такъв автомобил.