IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen, Mercedes и BMW се боят от бъдещето

Очакванията за икономиката на трите гиганта са най-песимистичните от 2008 насам

Проведено в Германия проучване установи, че очакванията за бъдещето на икономиката на най-големите местни автомобилни производители – Volkswagen, Mercedes и BMW, са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. насам. Силният инфлационен натиск, слабият икономически растеж в Европа и жестоката конкуренция от Tesla, както и от китайските автомобилни производители, са най-големите притеснения, изразени от автомобилните компании.


Германия производство


Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влошава за пети месец през юни, за да достигне до минус 56,9 пункт. Това е спад от минус 10,3 пункта спрямо предходния месец, сочи проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда.

Това не е далеч от дъното от 2008 г., когато беше постигнат показател от минус 67,8. Все по-мрачните очаквания следват скока на глобалните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за спад на корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за излизане от ситуацията.

Някои германски промишлени предприятия, по-специално химическият производител Lanxess, понижиха или оттеглиха прогнозите за финансовите си резултати през следващите месеци. Те ще трябва да ги преработят, преди да ги представят публично.

„Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна. За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили“, каза Оливър Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии Ifo.

Като цяло, германската автомобилна индустрия увеличава производството на електромобили, като се бори да поддържа темпото на конкурентите. VW, например, е подложен на огромен натиск в Китай от Tesla и от местните производители. Един от тях – BYD, за първи път изпревари VW по продажби по-рано тази година.

В същото време лошата перспектива за бъдещето контрастира с оценката на производителите на автомобили за текущата им ситуация, която се подобри значително от май, когато беше 28,4 пункта до 37,5 през юни.

0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    До 28.Ще зареждаш през деня?Кога ще си ползваш електромобила,през нощта ли?
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какво ще правим допълнителни 2GW от втора АЕЦ? Например в тази минута, от 4 GW потребление, АЕЦ осигурява 2, ВЕИ произвеждат 1,5 GW, а ТЕЦ останалите 0,5GWДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 07.07.2023 17:28:34ИмеMWАЕЦ 45,42%2082.2Кондензационни ТЕЦ 15,34%702.99Топлофикационни ТЕЦ 4,63%212.41Заводски ТЕЦ 1,80%82.56ВЕЦ 3,48%159.67Малки ВЕЦ 5,02%230.31ВяЕЦ 7,02%321.98ФЕЦ 16,71%765.91Био ЕЦ 0,56%25.83Товар на РБ4046.97
  • #28
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 10 месеца )
    Само умник като тебе може да зарежда когато тока е най-скъп през денонощието. В момента е по-евтино да се зарежда през нощта защото държавата купува тока от тецовете на 30 стотинки и ти го продава на 3 стотинки нощна тарифа, като останалите 27 стотинки пак ти ги взима от джоба на населението като акцизи и данъци. Когато минем на свободния пазар токът през деня ще е по-евтин точно заради фотоволтаиците. Електрическата енергия през голямата част ще е 0 лв и ще се плаща само преноса и ДДС
  • #27
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 10 месеца )
    Точно затова! Ако продават фотоволтаични централи, защото не могат да си изплатят заемите за строежа, въпреки че нямат персонал и гориво, Как си представяш да се изплати атомна централа за 30 милиарда, която има по около стотици милиарди годишни разходи за гориво, заплати и поддръжка?
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    До 24.Ти си оня *** електрика без Тесла, гаджето на Грета.
  • #25
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    До 22.Как ще си зареждаш Теслата на фотоволтаици нощес,отворко?
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Объркал си човекът. Аз не съм онзи гостенин който държи да се представи като най-глупавият човек на света и ръси глупост след глупост. Всъщност в началото когато напише нещо го мисли напълно сериозно, а когато му докажат че е говорил глупости почва да обяснява как го правил нарочно. И ти пишеш същите глупости за втората атомна централа нали? Защото няма разумен човек който да твърди, че ни трябва втора атомна централа. Това е като да си пуснеш втори водопровод у вас.
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Затова ли се продават фотоволтаични централи при съдия изпълнителите?
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 10 месеца )
    А за какво ти е ток през нощта? За през нощта и един АЕЦ е напълно достатъчен.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 19.Какво разтоварваш?Вятъра в кохата си тиква?