IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen, Mercedes и BMW се боят от бъдещето

Очакванията за икономиката на трите гиганта са най-песимистичните от 2008 насам

Проведено в Германия проучване установи, че очакванията за бъдещето на икономиката на най-големите местни автомобилни производители – Volkswagen, Mercedes и BMW, са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. насам. Силният инфлационен натиск, слабият икономически растеж в Европа и жестоката конкуренция от Tesla, както и от китайските автомобилни производители, са най-големите притеснения, изразени от автомобилните компании.


Германия производство


Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влошава за пети месец през юни, за да достигне до минус 56,9 пункт. Това е спад от минус 10,3 пункта спрямо предходния месец, сочи проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда.

Това не е далеч от дъното от 2008 г., когато беше постигнат показател от минус 67,8. Все по-мрачните очаквания следват скока на глобалните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за спад на корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за излизане от ситуацията.

Някои германски промишлени предприятия, по-специално химическият производител Lanxess, понижиха или оттеглиха прогнозите за финансовите си резултати през следващите месеци. Те ще трябва да ги преработят, преди да ги представят публично.

„Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна. За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили“, каза Оливър Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии Ifo.

Като цяло, германската автомобилна индустрия увеличава производството на електромобили, като се бори да поддържа темпото на конкурентите. VW, например, е подложен на огромен натиск в Китай от Tesla и от местните производители. Един от тях – BYD, за първи път изпревари VW по продажби по-рано тази година.

В същото време лошата перспектива за бъдещето контрастира с оценката на производителите на автомобили за текущата им ситуация, която се подобри значително от май, когато беше 28,4 пункта до 37,5 през юни.

0 от 500
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 49 ( преди 1 година )
    Точно тия немски марки са в дъното на класациите за надеждност последните 15 години. Бъркаш се с някои японски марки явно ;)
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз изобщо не се тревожа нито за европейските, нито за китайските коли. Китайските *** имат едно предимство - цената. Но в дългосрочен план слабото им качество ще разочарова капризните и разглезени клиенти на Запад. И няма да направят пробив. Вижте как същото се случва и с другите им видове стоки. Атакуват с ниски цени, после са принудени да вдигнат качеството, ама то си идва и с висока цена. При изравнени цени напред излизат марките с имидж и доверие от клиентите. И това не са китайците.
  • #48
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    #44 Шминти: Извади 2та блока на Козлодуй от производството (апропо 5ти блок прави много проблеми и пак трябва да се извади от екплоатация за ремонт), извади и ТЕЦовете не само Маришките, ми и на Ковачки и някои от по-дъртите когенерации от производството - айде сега приятно зареждане с ВЕИ! ;)
  • #47
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    #45: Бизнес!! Защо мислиш американците се натискат да ги изхвърлят от пазара с политически, а не икономически средства? Ние подписваме с Уестингхаус за доставка на гориво за Козлодуй, отказвайки се и от Белене руснаците вече нямат интереси тук и за изпроводяк ще ни ошамарят! Смятам при тази ситуация ще признаеш, че е с право. И обратно, ако строим Белене, Козлодуй и удължаване на екплоатацията му ще е бонуса, които ще получим от тях. Просто е!
  • #46
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Шменти капели ( преди 1 година )
    А сещаш ли се, че 1000kWh гориво в един Дюрандо на оня долния, дето минава 600км градско с тези 100л, не се заместват с производството на 1000kWh ел. Енергия, а само със 120kWh .
  • #45
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "нали се сещаш, че Козлодуй отива в историята веднага след Белене?" А ако руснаците не искат дори да поддържат Козлодуй, защо мислиш, че горят от желание да строят АЕЦ Белене?
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Ако от Утре икономиката на България се оправи с магическа пръчка и от 2 милиона автомобила със средна възраст 22 години, автопарка се замени с 3 милиона електромобила на общата стойност 300 милиарда лева, само ще трябва да намалим износът на ток наполовина без да изграждаме и 1 kW нови мощности за производство на енергия? В такъв случай за какво ни е нова АЕЦ, която ще е достатъчна за зареждане на 6 милиона електромобила? Каква е ИКОНОМИЧЕСКАТА логика?
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Освен това, наскоро излязоха 2 доклада за ВЕИ - за да се случи "декарбонизацията" както е предвидена от зелените терористи са нужни 200 ТРИЛИОНА!!! долара инвестиции - по 7 ТРИЛИОНА!!! на година до 2050. А втория доклад казва минимум по 9.2 ТРИЛИОНА!!! годишно - няма кой да инвестира подобни пари! ЕС изтегли 2 трилиона, което доведе до ръст на цените 3 пъти - това безумие не може да се осъществи!!! 80% от енергията все още идва от фосили. Това може да го подобрим, но не и заменим!
  • #42
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    аноним 41.... КВОООО нали се сещаш, че Козлодуй отива в историята веднага след Белене?! Само руснаците могат да му удължат живота, а те вече нямат интерес, напротив ще ни покажат колко сме сбъркали! Живота и на двата блока изтича! Заради евро-дивотиите ще сложим край на ТЕЦ, а и пак заради брюкселската глупост и нашта майцепродавщина там плащаме безумно за квоти. Накрая ще внасяме!!! Защото ВЕИ въпреки усилията дава криво ляво 20% и няма технологична възможност за повече - то помага, не замества
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Слънцето се скри, въпреки това АЕЦ 2 GW + ВЕИ 1,6 GW осигуряват още по-голяма мощност и още по-голям дял от потреблението на България 3,6 производство при 3,8 потребление - 94% от потреблението на цялата страна. А какво щяхме да правим 4 GW АЕЦ и за какво са още 2 GW АЕЦ? АЕЦ 43,63%2083.35Кондензационни ТЕЦ 16,88%806.05Топлофикационни ТЕЦ 4,33%206.79Заводски ТЕЦ 1,80%85.83ВЕЦ 19,29%921.3Малки ВЕЦ 7,09%338.79ВяЕЦ 6,43%307.24ФЕЦ 0,00%0Био ЕЦ 0,54%25.96Товар на РБ385 ...