fallback

Volkswagen, Mercedes и BMW се боят от бъдещето

Очакванията за икономиката на трите гиганта са най-песимистичните от 2008 насам

Проведено в Германия проучване установи, че очакванията за бъдещето на икономиката на най-големите местни автомобилни производители – Volkswagen, Mercedes и BMW, са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. насам. Силният инфлационен натиск, слабият икономически растеж в Европа и жестоката конкуренция от Tesla, както и от китайските автомобилни производители, са най-големите притеснения, изразени от автомобилните компании.

Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влошава за пети месец през юни, за да достигне до минус 56,9 пункт. Това е спад от минус 10,3 пункта спрямо предходния месец, сочи проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда.

Това не е далеч от дъното от 2008 г., когато беше постигнат показател от минус 67,8. Все по-мрачните очаквания следват скока на глобалните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за спад на корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за излизане от ситуацията.

Някои германски промишлени предприятия, по-специално химическият производител Lanxess, понижиха или оттеглиха прогнозите за финансовите си резултати през следващите месеци. Те ще трябва да ги преработят, преди да ги представят публично.

„Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна. За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили“, каза Оливър Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии Ifo.

Като цяло, германската автомобилна индустрия увеличава производството на електромобили, като се бори да поддържа темпото на конкурентите. VW, например, е подложен на огромен натиск в Китай от Tesla и от местните производители. Един от тях – BYD, за първи път изпревари VW по продажби по-рано тази година.

В същото време лошата перспектива за бъдещето контрастира с оценката на производителите на автомобили за текущата им ситуация, която се подобри значително от май, когато беше 28,4 пункта до 37,5 през юни.

fallback
  • #10
    До 3 ( преди 1 година )
    "Що какво за тесла.Подават по милион коли на година Тойота по 10млн Рено 2.5млн коли.Тесла още Дженеръл Мотърс не са догонили камо ли другите." Да ти припомня, че преди 10 години Тесла продаваше по-малко и от ferrari, преди четири години продаваше по-малко от porsche, догодина ще разправяме че тази година са продавали по-малко от mercedes и BMW, правиш ли сметка че след 2-3 години ще са влезли в топ 5 на най-продаваните марки автомобили?
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    А защо смяташ че бъдещето на която и да е световна автомобилна компания зависи само от икономиката на Европа? Ти въобще прочете ли статията? Проблемите със спадащите пазари на volkswagen не са в Европа, а в Китай. Ако ще говорим за икономика а не за автомобили в автомобилния раздел, кажи нещо за икономиката на Китай и Щатите, които чрез войната в Украйна съсипаха европейската икономика? И там ли ще спадат продажбите на автомобили електромобили или там каквото и да е друго?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Един резервоар 100 литра на дюрандо го пълниш за 2,5 минути само в някоя паралелна реалност, но да приемем че наистина ти взимат по 100 лв за минута пълнене и ти стига за 700 км магистрала. Ако караш toyota можеш да заредиш 1500 км за 10 минути и ще си спестиш едно спиране като прекараш само пет минути повече на зарядната. Но понеже е физически невъзможно да заредиш 100 литра и да ги платиш за пет минути, ще прекараш повече време в зареждане от toyota-та!
  • #7
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Алооо теслосектантите по-долу, хората коментират икономиката като цяло, стига пак сте мучали.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла и китайците идват, измамата с високите цени приключи!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    А8L стартира от 224 хил.лв. Колко ще вдигнат...?/?Да вземат малко на качеството да обърнат внимание....Последно време само трошляци пускат
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак сте се хвнали за гуште Тесла и останалите, но пропускате най-важното в статията. Икономиката на ЕС / Европа заминава, на прага на рецесия е, което потенцялно значи фалити, хората обедяват. При това положение не само европейска, ами ни китайски ни тесла ще си купи някой.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Що какво за тесла.Подават по милион коли на година Тойота по 10млн Рено 2.5млн коли.Тесла още Дженеръл Мотърс не са догонили камо ли другите.И няма как да е иначе резервоар от 90литра се пълни от пистолета за 2.5минути с енергиен капацитет 600квтч а батерията с енергиен капацитет 100квтч на фаст чарджер се пълнят 70% за 25 минути.Как да стане номера.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили". Това е германският подход, а Тесла прави точно обратното. Намалява цените на електромобилите, за да вдигне продажбите им, като компенсира загубите с все по-ефективно производство, както и със строеж на все повече зарядни станции с все по-голяма мощност и 99% разполагаемост, за да печели и от продажбите на електромобилите на останалите за години.
  • #1
    Аз казах ли ви ( преди 1 година )
    А бе тези шефове на най-големите автомобилни компании да не са ми чели коментарите, които ви пиша от пет години и ме наричахте хейтър и сектант на Тесла? Нали по онова време всичките тези пееха в хор, а вие им пригласяхте, че в момента в който истинските автомобилни компании започнат да произвеждат електромобили с Tesla е свършено, а за китайските недоразумения било смешно даже да се споменава?
fallback
Последни