fallback

Volkswagen, Mercedes и BMW се боят от бъдещето

Очакванията за икономиката на трите гиганта са най-песимистичните от 2008 насам

Проведено в Германия проучване установи, че очакванията за бъдещето на икономиката на най-големите местни автомобилни производители – Volkswagen, Mercedes и BMW, са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. насам. Силният инфлационен натиск, слабият икономически растеж в Европа и жестоката конкуренция от Tesla, както и от китайските автомобилни производители, са най-големите притеснения, изразени от автомобилните компании.

Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влошава за пети месец през юни, за да достигне до минус 56,9 пункт. Това е спад от минус 10,3 пункта спрямо предходния месец, сочи проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда.

Това не е далеч от дъното от 2008 г., когато беше постигнат показател от минус 67,8. Все по-мрачните очаквания следват скока на глобалните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за спад на корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за излизане от ситуацията.

Някои германски промишлени предприятия, по-специално химическият производител Lanxess, понижиха или оттеглиха прогнозите за финансовите си резултати през следващите месеци. Те ще трябва да ги преработят, преди да ги представят публично.

„Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна. За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили“, каза Оливър Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии Ifo.

Като цяло, германската автомобилна индустрия увеличава производството на електромобили, като се бори да поддържа темпото на конкурентите. VW, например, е подложен на огромен натиск в Китай от Tesla и от местните производители. Един от тях – BYD, за първи път изпревари VW по продажби по-рано тази година.

В същото време лошата перспектива за бъдещето контрастира с оценката на производителите на автомобили за текущата им ситуация, която се подобри значително от май, когато беше 28,4 пункта до 37,5 през юни.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    До 16.Фотоволтаиците осигуряват 100%?Кога,днес по обед?А нощес колко осигуряват?
  • #19
    До Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Между другото забравих да те питам, Какво ти пречи да комбинираш бирата с писането и не пишеш ли за забавление тук, а не по задължение? Тук аз разтоварвам
  • #18
    До Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    В такъв случай Не задавай въпроси на които не можеш да понесеш отговора. Ти беше този който искаше да говорим за икономика
  • #17
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 11, Пич, това е бошлаф авто форум където се заяждаме за нерелевантни и често зле преведени статии. С риск да се повторя, издишай бобърееее :)
  • #16
    До Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Е какъв дебат може да съществува, като няма никаква икономическа логика да се строи втора АЕЦ в България, след като още в началото на изграждането на фотоволтаични мощности които ще продават тока на абсолютно пазарен принцип на борсата на ток на равно с АЕЦ и тецовете, вече има дни в които само АЕЦ и ВЕИ , осигуряват над 100% от потреблението на България, което пък през цялата година е по-ниско отколкото производството на две АЕЦ. Логика няма как да има, нито икономическа, нито техническа
  • #15
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 11, Ти наистина ли очакваш да влеза в сериозен икономически дебат с теб в този форум :) петък е, отвори си една бира и изпусни парата :)
  • #14
    ПРИЧИНАТА ( преди 1 година )
    Да, защото наскоро им докладваха, че от началото на тази година колите им са с по-слаби продажби от Model Y в най-бедната страна в ЕС - България. В страна, в която калифорнийците дори нямат официален вносител. Това ги постресна и поизтрезняха. Видяха, че в новото време не можеш влезна със стари потури, а са изпуснали работното време на шивача.
  • #13
    До Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Ако от Утре икономиката на България се оправи с магическа пръчка и от 2 милиона автомобила със средна възраст 22 години, автопарка се замени с 3 милиона електромобила на общата стойност 300 милиарда лева, само ще трябва да намалим износът на ток наполовина без да изграждаме и 1 kW нови мощности за производство на енергия? В такъв случай за какво ни е нова АЕЦ, която ще е достатъчна за зареждане на 6 милиона електромобила? Каква е ИКОНОМИЧЕСКАТА логика? Нали искаше да говорим за икономика?
  • #12
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 11, е без повече мошности как ще си зареждате тролеите :)
  • #11
    До Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Като искаш да говорим за икономика, как ще коментираш днешните решения на управляващите да продадем блоковете от АЕЦ Белене за 1,2 милиарда за да купим американски за 30 милиарда? Да коментираме тази икономическа логика и въобще дали ни трябва АЕЦ? Имаме ли нужда от още мощности?
fallback
Последни