fallback

Volkswagen, Mercedes и BMW се боят от бъдещето

Очакванията за икономиката на трите гиганта са най-песимистичните от 2008 насам

Проведено в Германия проучване установи, че очакванията за бъдещето на икономиката на най-големите местни автомобилни производители – Volkswagen, Mercedes и BMW, са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. насам. Силният инфлационен натиск, слабият икономически растеж в Европа и жестоката конкуренция от Tesla, както и от китайските автомобилни производители, са най-големите притеснения, изразени от автомобилните компании.

Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влошава за пети месец през юни, за да достигне до минус 56,9 пункт. Това е спад от минус 10,3 пункта спрямо предходния месец, сочи проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда.

Това не е далеч от дъното от 2008 г., когато беше постигнат показател от минус 67,8. Все по-мрачните очаквания следват скока на глобалните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за спад на корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за излизане от ситуацията.

Някои германски промишлени предприятия, по-специално химическият производител Lanxess, понижиха или оттеглиха прогнозите за финансовите си резултати през следващите месеци. Те ще трябва да ги преработят, преди да ги представят публично.

„Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна. За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили“, каза Оливър Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии Ifo.

Като цяло, германската автомобилна индустрия увеличава производството на електромобили, като се бори да поддържа темпото на конкурентите. VW, например, е подложен на огромен натиск в Китай от Tesla и от местните производители. Един от тях – BYD, за първи път изпревари VW по продажби по-рано тази година.

В същото време лошата перспектива за бъдещето контрастира с оценката на производителите на автомобили за текущата им ситуация, която се подобри значително от май, когато беше 28,4 пункта до 37,5 през юни.

fallback
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако само в работно време зарежда от обикновен шуко контакт 240 волта 16 ампера като този в апартамента му, зарежда всеки ден на служебния паркинг с 3,7 kW, ВСЕКИ работен ден ще зарежда по 200 км за градско шофиране. 1000 километра на седмица. 50 000 км годишно от обикновен контакт в работно време. От усилен контакт монофазен 7,4kW 100 000км. От трифазен контакт с вграденото в автомобила зарядно 11KW пак 100 000 км защото батерията ще се зарежда от 0% до 100% преди края на работното време.
  • #39
    Г ( преди 1 година )
    Има една красива българска поговорка: "Лакомо дyпe, кpъв ***."
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Но вероятността резервоарът ти да е празен когато потеглиш спешно на дълъг път е 50%. При гостенина е 90%, а при електромобил който така или иначе зарежда всяка нощ, вероятността батерията да е празна е само 5%, ако ти се наложи да пътуваш спешно точно когато си се върнал от дълъг път. А гостенина уж работеше от 8:00 до 17 на компютър на който му е забранен YouTube, тоест 45 часа седмично и 2340 часа годишно автомобилът му стои паркиран пред службата, но нямал време за зареждане през деня!
  • #37
    До 32 и гостенина ( преди 1 година )
    А вие какво правите? Зареждате по 30 лв на седмица, а като ви потрябва да тръгнете някъде спешно на дълъг път отивате и зареждате до горе. При електромобилите е абсолютно същото. Като ти потрябва автомобилът спешно на дълъг път просто отиваш и си го зареждаш на скъпата бърза зарядна. Е колко пък да е скъпо - 68kWh, достатъчни за 420 км София слънчев бряг със 130 км/ч струва 50 лв. На нощна ще струва 10 лв, на бензин с дюрандото, 150 лв.
  • #36
    Гост ( преди 1 година )
    Коментар 35 го изтриха заради обидите към 32.
  • #35
    Гост ( преди 1 година )
    До умника 35.Винаги зареждам бензин когато ми трябва и колкото ми трябва.Не обикалям да търся най ниската цена.Тесларите сте рядък вид дънни риби,давате по 100 к.лв за електромобил,след това смятате колко ще спестите от зареждане,дори да ощетяваш семейството си с липсата на транспорт.
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    В Германия си затвориха АЕЦ, щели да разчитат на ВЕИ.Сега внасят ток от въглища от Чехия и Полша и от АЕЦ от Франция.
  • #33
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ами да продължават да се притесняват! ФауВе продаваше 40% от колите си в Китай - Китай не само ги изхвърли от там, но влезе и на техния пазар в Германия и Европа. Да благодарят на Меркел и на Шулц А в Европа няма такова нещо като слабо развитие - икономиката ВЕЧЕ Е НА МИНУС! и докато се взимат глупави политически решения вместо рационални икономически няма да се оправи - по-зле ще става!
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    До 28.Умните хора зареждат когато имат нужда,а не когато е най евтино.При спешен случай как ще реагираш?Ще кажеш на семейството си, чакайте да заредя евтино,после ще ви закарам.
  • #31
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 28.Продават ги, защото е кух бизнес, който работи два три месеца в годината.През останалото време,парите от продажбата на електроенергия не стига за покриване на кредита.
fallback
Последни