IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Камиони вместо електромобили ще се движат в бус лентите в Европа

Пилотният проект, който дава приоритет на превозвачите на стоки, стартира в Норвегия

Норвегия е първата страна на европейския континент, която въвежда така наречените „ленти за интензивно движение“. Според тази норма, камиони с тегло над 7.5 тона могат да се движат в лентите за обществен транспорт. Тази норма се прилага за определени участъци от пътищата, което позволява да се елиминират бавните транспортни потоци и да се даде приоритет на доставката на обществено полезни стоки.


камиони, пилотен проект


Като начало, магистралите близо до Фредрикстад в Йостфолд и по E6 близо до Осло са получили такова разрешение за ленти за натоварено движение. В момента достъпът е одобрен за участъка E18 между Аскер и Холмен. Там е създадена „лента за интензивно движение“ с дължина приблизително 4 километра на място, където се образуват особено големи задръствания поради ремонтни дейности.

Това съобщава Норвежката асоциация на собствениците на камиони (NLF - Norges Lastebilier-Forbund), според която по новата лента могат да се движат автобуси и камиони с бруто тегло над 7.5 тона. Предвижда се това правило да се въведе и в други страни от Европа. От 6:00 до 10:00 часа през делничните дни ще важи ограничение на скоростта от 60 км/ч. В други часове на деня и през почивните дни ограничението на скоростта е до 80 км/ч.

Движението на тежкотоварни камиони в автобусната лента също въвежда и нова норма: отсега нататък на електрическите автомобили е забранено да влизат в тези ленти - те се движат в общия поток, а не в „автобусния“, както беше досега.

Иновацията е базирана на подпомагане на транспортните компании, тъй като камионите и тежкотоварните превозни средства са признати за „колективни превозвачи на стоки“ и трябва да им бъдат осигурени най-благоприятните условия на маршрута. Символът за натоварено движение върху пътните знаци и маркировка показва къде започва и продължава лентата за натоварено движение. Използва се, за да се обозначи, че полето е запазено за тежкотоварни превозни средства.

Знакът се поставя в началото на зоната, повтаря се след кръстовища и може да се използва и в зоната между кръстовища, ако е необходимо. Това позволява на шофьорите лесно да разберат кои ленти са предназначени за натоварен трафик. Така водач с книжка категория B вече не може да шофира в натоварената лента за движение и ако това се случи ще бъде глобен. Лентата е запазена за превозни средства, чието допустимо бруто тегло надвишава стандартното за B категория.


 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    caiko66@gmail.com ( преди 1 месец )
    Това го има в Лондон (Croydon) от години.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    7ми, гугълл мапс в Хайделберг, Франкфурт, Берлин, кеф ти сателитни, кеф ти да гледаш от улицата. Не е навсякъде, но има такива участъци. Цюрих също, Виена. И повярвай ми правя разлика между трамвай и трлей...
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Говориш за скъпи удоволствия, в Испания едно никакво кръгово у въздуха струва над 20 млн евро, ти си тръгнал влакове да качваш на втория етаж.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    обществения градски транспорт за малки разстояния трябва да е надземен висящ релсов а за големи високоскоростен подземен улиците са автомобили за съжаление пари няма но за войни и разрушения има в излишък
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 и 7 ( преди 1 месец )
    До 5: Не, не го предлагам, нито може да бъде направено - в бус лентата няма релси. Но 1 го е виждал (според думите му) някъде. Може би не различава трамвай от тролей?До 7: Да, има, и то не се определя от немскоезичните държави. Но това не са бус ленти, за които става въпрос в статията.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    4ти, има градове, където релсите са на ***.фалт и там пускат и автобуси да се движат. В много немско говорящи зържави го има.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като цяло в градската част е забранено за камиони освен тези с разрешение или в определени периоди на денонощието.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Не съм 1 ( преди 1 месец )
    Виждал съм трамвай. Но не разбрах какво предлагаш? Да разрешат и на трамваите да се движат в бус лентите, за да не се движат с трафика в другите две ленти?
  • #3
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До #1 ( преди 1 месец )
    Виждал ли си трамвай?
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е отдавна трябваше да стане, разбира се градския транспорт е важен и в 1 автобус пътуват хора колкото в 20 коли което е по-чисто, евтино и компактно, но само автобуси е малко за бус лентите които са прекалено празни докато всичко друго се бута в останалите 2 ленти. Може би и на по-големите микробуси трябва да е позволено макар, че не знам дали така няма да се напълни прекалено бус лентата