IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Камиони вместо електромобили ще се движат в бус лентите в Европа

Пилотният проект, който дава приоритет на превозвачите на стоки, стартира в Норвегия

Норвегия е първата страна на европейския континент, която въвежда така наречените „ленти за интензивно движение“. Според тази норма, камиони с тегло над 7.5 тона могат да се движат в лентите за обществен транспорт. Тази норма се прилага за определени участъци от пътищата, което позволява да се елиминират бавните транспортни потоци и да се даде приоритет на доставката на обществено полезни стоки.


камиони, пилотен проект


Като начало, магистралите близо до Фредрикстад в Йостфолд и по E6 близо до Осло са получили такова разрешение за ленти за натоварено движение. В момента достъпът е одобрен за участъка E18 между Аскер и Холмен. Там е създадена „лента за интензивно движение“ с дължина приблизително 4 километра на място, където се образуват особено големи задръствания поради ремонтни дейности.

Това съобщава Норвежката асоциация на собствениците на камиони (NLF - Norges Lastebilier-Forbund), според която по новата лента могат да се движат автобуси и камиони с бруто тегло над 7.5 тона. Предвижда се това правило да се въведе и в други страни от Европа. От 6:00 до 10:00 часа през делничните дни ще важи ограничение на скоростта от 60 км/ч. В други часове на деня и през почивните дни ограничението на скоростта е до 80 км/ч.

Движението на тежкотоварни камиони в автобусната лента също въвежда и нова норма: отсега нататък на електрическите автомобили е забранено да влизат в тези ленти - те се движат в общия поток, а не в „автобусния“, както беше досега.

Иновацията е базирана на подпомагане на транспортните компании, тъй като камионите и тежкотоварните превозни средства са признати за „колективни превозвачи на стоки“ и трябва да им бъдат осигурени най-благоприятните условия на маршрута. Символът за натоварено движение върху пътните знаци и маркировка показва къде започва и продължава лентата за натоварено движение. Използва се, за да се обозначи, че полето е запазено за тежкотоварни превозни средства.

Знакът се поставя в началото на зоната, повтаря се след кръстовища и може да се използва и в зоната между кръстовища, ако е необходимо. Това позволява на шофьорите лесно да разберат кои ленти са предназначени за натоварен трафик. Така водач с книжка категория B вече не може да шофира в натоварената лента за движение и ако това се случи ще бъде глобен. Лентата е запазена за превозни средства, чието допустимо бруто тегло надвишава стандартното за B категория.


 

0 от 500
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    поредната статия, която е толкова объркано написана, че няма накъде. Първо - бус ленти по магистралите НЯМА. Има само в града, и понастоящем се използват и от таксита (незнам за БГ, но е масова практика в Европа), както в доста случаи дори и от трамваи. Камион над 7.5т имате ли идея какво е, и как изобщо се връзва в градски трафик?