Камиони с по-дълги „муцуни“ и по-опростени форми може скоро да се появят по европейските пътища, но те няма да приличат на американските: Европейският парламент е твърдо срещу дългите и високи кабини.
Според сегашните разпоредби камиони с дълги кабини няма да се произвеждат за страните от ЕС. Оттук изводът е недвусмислен: конфигурациите на кабините на американските камиони не се харесват на европейските автомобилни заводи, защото „кабините им са много по-дълги от изискванията и стандартите на ЕС“. За това пише eurotruckmasters.com.
Новите насоки за производителите на камиони са част от разпоредбите, насочени към намаляване на емисиите на парникови газове по време на транспортиране. Членовете на Европейския парламент и Съвета на Европейския съюз призоваха за 31% намаление на емисиите на CO2 за нови търговски превозни средства, като това трябва да се случи до 2030 година.
Стандартите за проектиране на камиони, определени в нормативните документи, ще помогнат и за намаляване на броя на фаталните произшествия, намаляване на разхода на гориво и в резултат на това емисиите на въглероден диоксид. Намаляването на разхода на гориво (с 5-10 процента) и емисиите на отработени газове е приоритетна задача.
Заради това, предната част на новите камиони няма да е вертикална, както досега, но няма да прилича и на тази на американските. Тя ще е леко скосена за по-добра обтекаемост и за по-добра безопасност при сблъсък с леки коли. Друг вариант, както може да се види от илюстрацията е свързан с факта, че уязвимите участници в движението не се виждат от водачите на традиционни камиони с кабина над двигателя. Дизайнът с ниска кабина обаче позволява на водачите да ги виждат по-добре.
Производителите на камиони ще могат да удължат кабините с 80-90 см само ако полученото пространство се използва правилно. То ще е проектирано да осигури по-добра видимост за водачите, да увеличи техния комфорт, както и да подобри аеродинамиката и да добави нови функции за безопасност.
В резултат на това новите дизайни на кабините на камиони в ЕС може да включват по-големи предни стъкла, които ще осигурят по-добра видимост и ще сведат до минимум слепите зони. Между другото, Mercedes-Benz вече има такава иновация в арсенала си със своя акумулаторен камион eEconic 300, който има ниска кабина с минимални мъртви точки.
Кабината трябва да бъде такава, че да намали последствията от сблъсък с пешеходци или велосипедисти. Благодарение на правилните форми, човек не трябва да попада под колелата на колата, а трябва да отскача от тях, се казва в новите разпоредби на ЕС.