IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионите в Европа ще са различни от сегашните

Намаляване на емисиите и защитата на пешеходци и велосипедисти налагат промяната

Камиони с по-дълги „муцуни“ и по-опростени форми може скоро да се появят по европейските пътища, но те няма да приличат на американските: Европейският парламент е твърдо срещу дългите и високи кабини.


камиони


Според сегашните разпоредби камиони с дълги кабини няма да се произвеждат за страните от ЕС. Оттук изводът е недвусмислен: конфигурациите на кабините на американските камиони не се харесват на европейските автомобилни заводи, защото „кабините им са много по-дълги от изискванията и стандартите на ЕС“. За това пише eurotruckmasters.com.

Новите насоки за производителите на камиони са част от разпоредбите, насочени към намаляване на емисиите на парникови газове по време на транспортиране. Членовете на Европейския парламент и Съвета на Европейския съюз призоваха за 31% намаление на емисиите на CO2 за нови търговски превозни средства, като това трябва да се случи до 2030 година.

Стандартите за проектиране на камиони, определени в нормативните документи, ще помогнат и за намаляване на броя на фаталните произшествия, намаляване на разхода на гориво и в резултат на това емисиите на въглероден диоксид. Намаляването на разхода на гориво (с 5-10 процента) и емисиите на отработени газове е приоритетна задача.


камиони

Заради това, предната част на новите камиони няма да е вертикална, както досега, но няма да прилича и на тази на американските. Тя ще е леко скосена за по-добра обтекаемост и за по-добра безопасност при сблъсък с леки коли. Друг вариант, както може да се види от илюстрацията е свързан с факта, че уязвимите участници в движението не се виждат от водачите на традиционни камиони с кабина над двигателя. Дизайнът с ниска кабина обаче позволява на водачите да ги виждат по-добре.

Производителите на камиони ще могат да удължат кабините с 80-90 см само ако полученото пространство се използва правилно. То ще е проектирано да осигури по-добра видимост за водачите, да увеличи техния комфорт, както и да подобри аеродинамиката и да добави нови функции за безопасност.

В резултат на това новите дизайни на кабините на камиони в ЕС може да включват по-големи предни стъкла, които ще осигурят по-добра видимост и ще сведат до минимум слепите зони. Между другото, Mercedes-Benz вече има такава иновация в арсенала си със своя акумулаторен камион eEconic 300, който има ниска кабина с минимални мъртви точки.

Кабината трябва да бъде такава, че да намали последствията от сблъсък с пешеходци или велосипедисти. Благодарение на правилните форми, човек не трябва да попада под колелата на колата, а трябва да отскача от тях, се казва в новите разпоредби на ЕС.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 ден )
    А откъде разбра че съм против влакове и пристанища? Те са чудесни за превоз на дълги разстояния между логистични центрове, но не са подходящи за малки пратки на къси разстояния. За огромни количества примерно скрап, въглища, готова тежка продукция в големия обеми, течни горива и други течности и газове, вагоните влизат направо в предприятията за да не се налага претоварване. Дадох примера с дини, защото е насипен товар, който е по-лесно да натовариш и разт директно в камиона отколкото на палети
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    дини? Против влакове и пристанища???? башганю винаги срещу акъла....
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Имам пратка ( преди 1 ден )
    Можеш ли с влака да ми доставиш пратка от врата до врата от адрес във врачанско село на адрес във Старозагорско село? Примерно 20 тона дини. Утре сутрин ще се набрани и трябва да бъдат доставени до обяд? Много искам да видя как това ще стане с влака? Ако все пак решиш да го направиш ще ти трябват един влак и два камиона, плюс 4 бригади за товарене и разтоварване на които трябва да платиш. Всичко това се решава с един единствен камион и две бригади. Къде е логиката да превозваш с влак?
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Влаковете са били ефективни преди да построят магистрали и да се появят камионите. С камиони е много по ефективно защото превозите са директно от бизнес до бизнес. С влаковете се минава през две гари и се товари 4 пъти. Товае кошмарна логистика изискваща невероятна организация. Нужни са много повече хора, повече инфраструктура.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Влаковете не са ефективни защото с тях се губи много време. При влаковете пак имаш нужда от камиони и имаш товарене и разтоварване 4 пъти. Създават се условия за големи задръствания защото всички камини се събират на едно място. Това абсолютен кошмар за съвременните условия. Влаковете са отживелица.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    видно никой по света не е чувал за влакове които да превозват товари и пътници
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Демек ще приличат повече на автобусите
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 2 дни )
    Теб кой те пита и защо се изказваш неподготвен?! Какво общо има тази статия с електрокари и техния пробег?!
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Напълно излишно, този проблем с видимостта се решава с три сензора и две камери
  • #1
    4 rate up comment 19 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 2 дни )
    Най добрият камион е Тесла Семи с 2000 км пробег и милион цикли на зареждане.