fallback

Volkswagen, Mercedes и BMW се боят от бъдещето

Очакванията за икономиката на трите гиганта са най-песимистичните от 2008 насам

Проведено в Германия проучване установи, че очакванията за бъдещето на икономиката на най-големите местни автомобилни производители – Volkswagen, Mercedes и BMW, са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. насам. Силният инфлационен натиск, слабият икономически растеж в Европа и жестоката конкуренция от Tesla, както и от китайските автомобилни производители, са най-големите притеснения, изразени от автомобилните компании.

Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влошава за пети месец през юни, за да достигне до минус 56,9 пункт. Това е спад от минус 10,3 пункта спрямо предходния месец, сочи проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда.

Това не е далеч от дъното от 2008 г., когато беше постигнат показател от минус 67,8. Все по-мрачните очаквания следват скока на глобалните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за спад на корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за излизане от ситуацията.

Някои германски промишлени предприятия, по-специално химическият производител Lanxess, понижиха или оттеглиха прогнозите за финансовите си резултати през следващите месеци. Те ще трябва да ги преработят, преди да ги представят публично.

„Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна. За да компенсират спада на печалбите, автомобилните компании планират да повишат цените, особено за премиум-моделите и електрическите автомобили“, каза Оливър Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии Ifo.

Като цяло, германската автомобилна индустрия увеличава производството на електромобили, като се бори да поддържа темпото на конкурентите. VW, например, е подложен на огромен натиск в Китай от Tesla и от местните производители. Един от тях – BYD, за първи път изпревари VW по продажби по-рано тази година.

В същото време лошата перспектива за бъдещето контрастира с оценката на производителите на автомобили за текущата им ситуация, която се подобри значително от май, когато беше 28,4 пункта до 37,5 през юни.

fallback
  • #60
    анонимен ( преди 1 година )
    Завалиите, живи да ги оревеш. Пази ги правителстовото, променят политиките на целия европейски съюз заради тях. Не пускат внос на евтини коли, работниците им са със специална защита. Ама нека вдигнат цените, що да не ги вдигнат.
  • #59
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 57.Защо са ти тези *** сметки щом нямаш електромобил?
  • #58
    До 56 ( преди 1 година )
    Подсети ме за онзи виц дето пита ли един габровец защо тича след автобуса, а той казал, че по този начин бил си спестил левче за билет. А другия габровец му казал че е глупаво да се тича след автобус, защото ако тичаш след такси ще спестиш 10 лв.Ако искаш да се хвалиш другия път направи сравнение с някой, който кара Ферари. Тогава няма да си спестил само 97 000 лв за гориво, а може да си спести повече от половин милион. Ако половин милион спестени са ти малко има и по-скъпи автомобили.
  • #57
    До 56 ( преди 1 година )
    За моята платих 30 000 лв и ходи до морето и което ми е на 300 и няколко километра за 75 лв. Отиване и връщане 150 лв. Други ГЛУПАВИ въпроси имаш ли?
  • #56
    Анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Колко плати за електромобила?Дали си толкова богат да платиш 50000 еврака за електромобил,за да ходиш евтино за 10 лева на море?Моята кола е над 20 годишна и едва ли струва повече от 2 или 3000 лева.
  • #55
    До 54 ( преди 1 година )
    420 км с 68 киловатчаса заредени на нощна са ти 10 лв за ходене до морето ( в случая този е заредил безплатно, но хайде няма да ставам нагъл защото безплатният обяд няма да е вечен) на връщане още толкова на бърза зарядна станция по 79ст/квтч са ти още 55 лв и станаха общо 65 лв за 840 км. Ако караш градско ще са ти под 20 лв. Можеш ли да минеш 840 лв градско с 20 лв и да не изпадаме в наглост за безплатно?
  • #54
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 52.С разход 20 квтч/100 и левче на бърза зарядна ти е 20 лв/100.На бензин при 7/100 ми излиза 17,50лв/100,на газ да смятал ли имам и АГУ в колата?
  • #53
    До Пропов ( преди 1 година )
    "Атакуват с ниски цени, после са принудени да вдигнат качеството, ама то си идва и с висока цена" Пропускаш обаче най-важния момент. Xiaomi например започна с телефони на изключително ниски цени 100 + лева. Тогава въобще не им обръщах внимание. Купих си тв бокс на xiaomi и останах очарован. Първият ми телефон от тази марка струваше 500 лв, сега съм с по-скъп, а имат и модели, които са по-скъпи от iPhone. Но това, което пропускаш е, че все още продават телефони на 100+ лева.
  • #52
    До 51 ( преди 1 година )
    Вече три пъти да съм в тази тема отговорих на този въпрос че винаги имаш опцията да заредиш бързо и "скъпо" като даже в едно от мненията сметнах че скъпото е много по-евтино отколкото ти да заредиш бензин, така че не е никакъв проблем. Въпросът е че е малко вероятно електромобилът да не е зареден, ако всеки ден си го ДОзареждаш на евтина тарифа. Тоест имаш ИЗБОР. А гостенина например зарежда по 30 лв на седмица на същата цена за литър на която ще напълня резервоара. Той какво печели?
  • #51
    До 38 ( преди 1 година )
    Дори да съм се прибрал на резерва,ако ми се наложи спешно пътуване пълня резервоара за 5 минути и потеглям.Ако ти се прибереш с батерия под 20% и ти се наложи спешно пътуване,какво ще направиш?Ще зареждаш цяла нощ евтино или за 30 минути на бърза зарядна станция?Дано не се гътне някой от семейството ти докато чакаш да зареждаш.
fallback
Последни