IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen Polo на старо - плюсове и минуси

Шестата серия не е от класата на предшествениците си, но се търси и държи цена

Заслужава ли човек да инвестира пари в шестата серия на легендарния VW Polo? Моделът, произвеждан от 2017 до 2021 година, има доста плюсове, но и минуси. Претеглете ги преди да вземете решението.


Polo


Проблемите

Този Volkswagen Polo няма репутацията за надеждност, която моделът е спечелил през годините. Всъщност бяха съобщени няколко критични проблема. При 1.0 със 75 к.с. има спад на мощността, дължащ се на дефектен дросел. За 1.0 TSI са докладвани редки течове на охлаждаща течност и нередности в горивото.

По-чести проблеми извън двигателя идват от удължаването на хода на лоста на ръчната, както и  от шума от задните спирачки. Първото се дължи на намаляването на опъването на управляващите кабели (което изискваше официално изтегляне от пазара). Второто - на вибрациите на спирачните апарати.
Предимно до 2019 година имаше съобщения за неточност на индикатора за нивото на горивото. Плюс дефекти на мултимедийната система (неизправности на сензорния екран и несъвместимост с някои мобилни телефони).

Чуха се оплаквания за нередности в адаптивния круиз контрол (при внезапни забавяния на автомобила). Предупредителната лампа на системата Front Assist пък сигнализира (без причина) за предстоящ сблъсък. Тези проблеми бяха решени с цялостно почистване на сензорите и по-често с актуализация на софтуера.


Polo


Хронологията

2017 -  Шестата серия дебютира с 1.0 трицилиндров бензинов двигател - атмосферен, с 65 или 75 к.с. И турбо (TSI) с 95 или 116 к.с. (последният с роботизирана скоростна кутия DSG с двоен съединител). Като дизел се предлага 1.6 TDI в два варианта на мощност: 80 или 95 к.с. На пазара излиза и двугоривна версия (бензин и метан): 1.0 TGI 90 к.с.
 
Предлагат се три нива на оборудване: базовото Trendline предлага шест въздушни възглавници и автоматично аварийно спиране. 
Comfortline добавя климатроник, разделена задна седалка и безжично зареждане за мобилни телефони.  А Highline разполага допълнително с фарове за мъгла с функция за завиване, преден подлакътник и кожен волан.

2018  - Бензиновият двигател 1.0 с 80 к.с. заменя този със 75. Гамата се допълва от най-спортния двигател - 2.0 TSI GTI с 200 к.с.

2019  - 1.6 TDI с 80 к.с. и 1.0 с 65 к.с. напускат сцената, а пристига 1.5 TSI със 150 коня. Нивото на оборудване Sport е добавено, като предлага спойлер в горната част на задното стъкло, 16-инчови алуминиеви джанти, затъмнени задни стъкла и задно стъкло.

2020 - Спряно е производството на дизелови двигатели и трицилиндровия бензинов двигател 1.0 TSI само във варианта със 116 к.с.

2021  -  Време за рестайлинга: LED фаровете, стандартни за цялата гама, са свързани (за по-богатите модели) помежду си чрез светлинна лента в основата на решетката. Дигиталното табло прави своя дебют. Двигателят 1.0 TSI със 110 к.с. заменя 1.5 TSI. Мощността на 2.0 TSI GTI е увеличена до 207 коня.


Polo


Двигатели

Вариантът с 80 к.с. на 1.0-литровия трицилиндров бензинов двигател не е пъргав. За да подкарате колата, трябва да я натиснете силно. Не е лош обаче официалният разход: средно 5,8 литра на 100 км.

1.0-литровият трицилиндров турбодвигател с директно впръскване и мощност 95 к.с. се разгръща добре от ниски обороти, не е много шумен и изобщо не харчи много. Средно отчетеният разход е 5,8 при 5,4 литр ана 100 км на книга.

1.6 турбодизелът не е твърде мощен за обема си, но е доста пъргавв и с постоянен въртящ момент дори при ниски обороти. Неговите 95 к.с. не изискват твърде много гориво - средно одобрен разход от под 5 литра на 100 км.
 
Защо "ДА"

Багажникът  е сред най-големите в своята категория,  леснодостъпен.

Колата е стабилна и има добро поведение на пътя. Воланът не е прекалено лек, но прецизен и приятно отзивчив.

Функции за безопасност като предупреждение за сънливост и автоматично аварийно спиране са стандартни за всички модели.


Polo


Защо "НЕ"

Бутонът, използван за управление на фаровете, е труднодостъпен.

Както при някои конкурентни модели, няма удобни дръжки на тавана.

На фона на иначе добра подредба панелите на вратите (твърди и доста евтино изглеждащи) не са на мястото си.

Кой вариант да избера?

Това е търсен автомобил втора ръка. Сменя собственика си лесно и на доста високи цени. Дори актуализацията от 2021 година не ги свали. Разбира се,говорим за проверени бройки в добро състояние.

Най-търсените са тези с 1.0 бензинов двигател. Всички лесно се препродават, включително спортният GTI и задвижваният с метан TGI. Но и 1.6 TDI моторите се харесват, особено от шофьори, които живеят извън центъра на града.


0 от 500