fallback

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.                    Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.                  Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.          10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    И сега чакам един виден сектант на toyota, който под всяка новина за нови батерии пише : "ако за всяка новина за революция при батериите ми даваха по един долар Сега вече щях да съм милионер" ама нещо се бави? Чакам да видим кога ще се появи да си повтори опорната точка спусната от toyota. Досега плюеха по всички производители на батерии и обясняваха колко е вредно производството и колко глупава е дори идеята за електромобили. Хайде да видим сега с техните камъни по тяхната глава!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не знаем, да не знам - колко да не знаем? Дай да погледнем назад - Модел S 100D, който е на повече от 5 г., все още е по-напреднал електромобил от 98% от чисто новите модели на другите и държи невероятно висока цена. А Тойотка от 2014 г. ни лъже за някакви батерии с двоен капацитет, половин тегло и половин цена - а реално направи най-лошия електромобил, срещу който вече има заведени дела за груби лъжи. Така че инвестицията ти ще е защитена, стига да знаеш какво да си купиш.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакаме, в момента се продават някакви коли които са доста скъпи (над 100к) и не се знае какво ще се случи с батерията след 5 години както и дали тогава няма да са толкова технологично остаряли, че няма и да има кой да ги купува.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Дано. Но след толкова много обещания на кой ли не, то става като историята на лъжливото овчарче.
  • #3
    до 2 ( преди 1 година )
    Пускат дезинформацийка да зарибяват нискоинтелигентните. Очаквай в близките години цитатна лавина с тази опорка, която ще приключи към 2027-***, когато шаранчетата осъзнаят, че любимата им марка пак ги е лъгала. Лошото е, че дори разни големи инвеститори се връзват на подобни лъжи.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Много обичам като кажат направихме батерия за еди колко си км. Ама на Ярис или на Лендкрузър? Градско или Магистрала? Зимата при -10 или пролетта при 22?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "ще преобърнем автоиндустрията" ... от смях ли? Това го правите много успешно от много години насам, въпреки че през последните години шоуто ви стана особено комично.
fallback
Последни