fallback

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.                    Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.                  Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.          10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #17
    q ( преди 1 година )
    Ще ще. Само до тогава си купувайте старите ни хибриди. Ние сме най-великите и затова го караме лежерно. Просто видяха вълната от електромобили в Китай и САЩ, а те нямат нищо.
  • #16
    Абе шваба с каскет ( преди 1 година )
    Я кажи като толкова разбират от батерии, електромобили та и като цяло от производство на автомобили, защо по един и същ километра маршрут, електромобила на toyota харчи 300kWh, а Tesla харчи около 200 kWh за да го изминат, въпреки че теслата се движи много по-бързо по магистралата и го изминава за около 9 часа, а на toyota и отнема 5 часа и половина повече? Като сте се вторачили в онези няколко минути зареждане за 1 000 км пробег на Тесла, защо сте слепи за 6 часа БЪРЗО зареждане на toyota?
  • #15
    Абе каскет ( преди 1 година )
    "Представете си, знаят доста повече за батериите от патологичния измамник Илончо."Затова ли измислиха не съществуващ проблем с падащи колела на електромобилите си, за да замажат доста по-големия скандал, че електромобилите им не могат да се зареждат при отрицателни температури и собствениците трябва да изчакат пролетта за да ги заредят? И това с всичкото разбиране за батерии? Направо си представям какво щеше да е, ако не разбираха?
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е важно кой какво мисли, а фактите. А е факт, че Тесла започна производство в Шанхай една година след първата копка. В Грюнхайде и Остин им отне с няколко месеца повече заради бюрокрацията. За какви 10-15 г. говориш, фантазьорче-***?
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Помня 2018-19, когато Тойота, с Панасоник (в същия джойнт е и Хонда, ама те не искат по никакъв начин да са в 1 изречение с Тойота, по исторически причини) обявиха 2025 като начало на МАСОВО производство на батерии с "твърд" електролит. Заводите тогава почнаха да се строят, миналата година имаше анонси че са построени като инфраструктура и започва оборудване. Всички фирми работят с планове по 10-15г напред. Тука хора си мислят че заводи се строят и пускат в работа за 3месеца :D
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха, тумба истерясали теслюфренчета под статия за Тойота.. Ех деца, Тойота произвежда електрокари от 60 години, а хибриди от 25. Представете си, знаят доста повече за батериите от патологичния измамник Илончо. Неслучайно са най-големия и успешен производител в историята. Какъвто и ще останат за още доста време с тртагикомична конглокенция като ВАГ и Тесла.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще стане. Само че няма да е 2027 и няма да е от Тойотка.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    ако наистина стане, да, ще е голяма крачка на напред. Но да видим.. обещанията са едно, реалността друго.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    управлявай мечтите си нещо постери за детската или скринсейвъри за екран няма ли
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази лъжа я повтарят от 2010 година когато през 2014 щяха да почват производство, после отложиха производството за 2017, след това за 2020, миналата година го отложиха за 2027 хайде сега познайте през 2025 за кога ще го отложат, при положение че досега никога не са се занимавали с производство на батерии, а просто чакат някой друг да ги измисли и повтарят техните обещания, казани за търсене на инвеститори? А Тесла вече произвежда 4680 батерии трета година и още има проблеми с масовото производст
fallback
Последни