fallback

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.                    Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.                  Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.          10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #27
    До 25 и 26 ( преди 1 година )
    Нали до скоро обясняваше че водорода и хибридите ще изместят пирамидата Тесла? Стана ли точно обратното? Тесла измести toyota corolla като най-продаван автомобил в света, а дори toyota спря да говори за водородни автомобили! Едно време се опитваше да си задържи позициите с лъжи за водорода, че ей сега през 2020 година ще продават милиони водородни автомобили и всички ще забравят за електромобилите, а сега се опитват да ги забавят, за да чакат великите твърдотели батерии с 1200 км и 10 мин зареж
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До 20: "повечето Y вече идват с 4680 батерии!" Тесла преди 2 седмици се похвалиха че са произвели цели 10 милиона 4680 клетки, което значи 10 000 Модел З с тях. Другите ти "факти" са същия тюрлюгювеч, но разбира се, си в правото си да вярваш в каквито си искаш безумия.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    До 21: Съвсем обяснимо е - Тойота скоро ще навре пирамидата Тесла в миша дупка с батериите от ново поколение от статията и това комплексира форумното промито мозъче фенче на Тесла. А защо е фенче на Тесла след като дори няма електромобил - нека той да си каже.
  • #24
    До 21 ( преди 1 година )
    Ако забелязваш всички "хейтъри" признават че до скоро toyota произвеждаше едни от най-надеждните и евтини автомобили на пазара и заслужено се издигна като най-големия автомобилен производител. Хейта обикновено е за отношението на toyota към електромобилите. Не забелязваш ли, че 100% от хейта към toyota в това отношение се оказа основателен и самите шефове на toyota си го признават и обърнаха глокса на 180 градуса, опитвайки да догонят тенденциите? Дано успеят защото конглокенцията е добро нещо!
  • #23
    Абе шваба с каскет ( преди 1 година )
    Потърсих и намерих, което отново ми доказа че не можеш да четеш с разбиране. Обърна ли внимание на тази част "Стойностите на потреблението бяха определени с помощта на данните, въведени от потребителите на Spritmonitor.de. " хайде сега да ми обясниш Как се сравнява nissan leaf, renault zoe и дори volkswagen ID 3 с разхода на Тесла в Германия където няма ограничение на скоростта? В тестовете на бьорн, както виждаш Тесла харчи повече, отколкото в твоя списък. Това ли искаше да докажеш?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Да казваш истината за една изостанала марка не е хейт.
  • #21
    Необяснимо ( преди 1 година )
    Защо под всяка статия за Тойота има толкова много хейт?
  • #20
    VAYK ( преди 1 година )
    Трагедия! При електрическите коли са трагедия! Гледам Модел Y 340к.с. 4X4, кожа, стъклен таван, на цената на BZX4 с 200к.с. и една пета по нисък пробег! За бързина на зареждане и батерия, само ще спомена, че повечето Y вече идват с 4680 батерии! Тоест по над 3000 цикъла на зареждане! Всеки сам да си пресметне за какъв ресурс на клетката говорим! Разхода на Y вероятно е наполовина на Тойотата.....На всичко отгоре нямаш и зарядна инфраструктура и трябва да се съобразяваш с хиляда доставчика!
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Теслюфренчо, разбирам защо си толкова заблуден, щом тест на инфлуенсъра ТеслаБьорн ти е отправна точка. Реалността обаче е по-различна. Питай гугъл за "spritmonitor sparame elektrofahrzeuge" и ще видиш колко са ефективни ментърджиите от Тесла в реалността. Подсказка: Модел 3 "води" убедително на 32-ро място, след Leaf, Zoe, i3 и дори ID.3.
  • #18
    Nokia ( преди 1 година )
    Тойота са следващата нокиа и кодак.Още не го осъзнават
fallback
Последни