fallback

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.                    Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.                  Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.          10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #47
    До 46 ( преди 1 година )
    Абсолютно вярно! Както виждаш аз сам ви го казах това за енергийната плътност. Важното е накрая, че Тесла предлага за същите пари и тегло автомобил с много по-голям пробег от останалите въпреки, че ползва батерии с по-ниска енергийна плътност. Обаче си пропуснал нещо много важно - плътността на енергията е ниска, но плътността на мощността е много висока и същия капацитет батерии ще може да предложи както по-висока мощност за движение, така и по-висока за зареждане, което означава по-бързо!
  • #46
    До 44 ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си за този технологичен лидер който има само две яйца в кошницата с електромобилите и няма какво да предложи на клиентите си, като и двете яйца са от чужди кокошки с емблема на toyota, а от toyota нямат собствена разработка на електромобил? Или повтаряш мантрата на toyota по различен начин? Акио едно време обясняваше че toyota искала да има от всичко в менюто, но беше откъснал от това меню страницата с електромобилите и се опитваше да налага вкуса си на клиентите!
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо не можем да пишем срещу спонсора континентал лента през стъклото и на кой му трябва тая глопуст
  • #44
    анонимен ( преди 1 година )
    До 43: Тойота не слагат всичките яйца в една кошница като Илон, ами разработват всякакви технологии - горивни клетки, батерии с твърд електролит. Но това е нормално за истински технологичен лидер, а не пропагандна машина купуваща готови технологии от доставчици като Тесла.
  • #43
    До 41 ( преди 1 година )
    То според toyota и водородът беше следващото технологично ниво след електромобилите, а по тази причина разработването на електромобили било загуба на време, но какво се оказа накрая? Това че Илон Мъск още през 2012 им каза в прав текст " hydrogen is stupid" , се оказа истината, която от toyota осъзнаха чак след 11 години и продължиха с мантрата за твърдия електролит която повтарят от 2010 година. Ако имаше някакви шансове, те сладур досега да ги е разработила тези батерии с твърд електролит.
  • #42
    q ( преди 1 година )
    Ако не догодина, по-догодина. Ако не по-догодина, още по-догодина, не се плашете. Време има до пенсия на мениджънта на Тойота. После проблемите ще са на други.
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    В статията става въпрос за батерии с твърд електролит, това е следващо технологично стъпало над 4680 батериите на Тесла. Все едно да говорите за парен двигател в статия за бензинов. Фенчета на Тесла, какво да се прави..
  • #40
    До 39 ( преди 1 година )
    46 80 батерия е размер батерия, а не нито химия, нито капацитет. Погледнато технически, всъщност батерията 46 80 на Тесла има дори по-ниска енергийна плътност което ще рече по-нисък капацитет за същия размер батерии, но предимствата са и други. Не знам как е сега но има потенциала да стане много евтина за производство, като в същото време има 10 000 цикъла живот. Тоест с тази батерия няма да стигнеш по-далече с едно зареждане, но ще измине милиони километри преди нужда от смяна.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с обсъждането на 4680 батериите е много тъпо защото капацитета постоянно се увеличава така, че като стигне някакво стабилно ниво тогава може да се коментира
  • #38
    Безплатно ( преди 1 година )
    А тази лъжа ли да разпространяваме безплатно? Догодина 2027 година ли е или в момента е 2026? Или и двете заедно според toyota? "Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията...Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027."
fallback
Последни