fallback

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.                    Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.                  Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.          10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #77
    Пешо ( преди 1 година )
    Интересно ако докарат пробег над 1000км, може и да се развият електромобилите в бъдеще, иначе не вярвам.
  • #76
    ШАМПИОНА ( преди 1 година )
    Модел Y е най-продаваното МПС (не електромобил!), най-продаваната кола в света за 2023 година: факт номер 1. Факт номер 2: Tesla Model Y е най-продаваният премиум автомобил В БЪЛГАРИЯ от началото на годината, изпреварвайки Audi, BMW и Mercedes. Кола, дето няма представителство у нас! Тва е все едно Гошо от Радомир да отиде в Лас Вегас казино и да вземе световната титла по бокс свръхтежка категория от раз в 2 рунда с нокаут! Хахах
  • #75
    до 12 ( преди 1 година )
    Опааа, тука не позна. На 31-то Токийско изложение 1995г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същата служи безпроблемно 6 години в японската база на Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремни условия: работят безотказно в екстремен студ, наводнения, пресечен терен, вулканичен прах и пр.
  • #74
    НЯМА ( преди 1 година )
    Ае кой щи ходи за реглаж клапани и смяна ангренаж? Мина тая
  • #73
    анонимен ( преди 1 година )
    Стъклен или керамичен са в твърдо агрегатно състояние полимера нр означава че е в твърдо агрегатно състояние а че е изграден от мономери.
  • #72
    До 72 ( преди 1 година )
    Прекалено си дипломатичен. Над 90% от производството на батерии на panasonic отива за Тесла. На практика целия им бизнес за батерии работи за Тесла, като най-голямото предприятие за батерии на panasonic всъщност е собственост на Тесла и се намира в тяхната гига фабрика.
  • #71
    VAYK ( преди 1 година )
    Да фенчета на Тесла сме! И до като няма твърд електролит има 4680 на Тесла :))))) А ти знаеш ли че бате ти Мъскчо има съвместни предприятия с Panasonic в щатите от преди 10г. и половината им патенти за батерии са обща собственост! Така че Тойота или чака твърд електролит или в момента може да си купува батерии само в колекционерско количество или както прави в Китай, ако на BYD са им по- слаби продажбите :))))
  • #70
    анонимен ( преди 1 година )
    Е защо трябва да чакам До зимата като още тази вечер слънцето ще залезе? Проблемите няма да започнат през зимата, защото тогава така или иначе въгличните централи ще работят денонощно за да осигуряват отопление. Проблемите ще са вечерно време през лятото, защото след 2025 година държавата няма да може да помага на въгличните централи да им купува тока по 30 стотинки и да го продава на три стотинки нощна тарифа, а те не могат да работят само през нощта, но през деня трябва да продават на 0.
  • #69
    До 69 ( преди 1 година )
    Почакай да дойдат есента и зимата.
  • #68
    анонимен ( преди 1 година )
    От години ви говоря за потенциала на евтината фотоволтаична енергия и последните седмици най-накрая потвърждават думите ми и би трябвало да затворят устите на всички скептици. Цената на тока няма как да се вдигне в дългосрочен план, защото всеки може да си го произведе евтино на място. Цена от лев за киловатчас при себестойност на производство под пет стотинки, направи фотоволтаичните централи машини за печатане на пари и всички се втурнаха да ги изграждат, затова сега тока падат до 0 стотинк!
fallback
Последни