fallback

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.                    Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.                  Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.          10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #37
    От 36 до 35 ( преди 1 година )
    Не съм този, който питаш но модел У с батерии 46 80 се произвежда само в един от четирите завода на Тесла и не знам дали са повечето, но все по-голяма част от произвежданите в Тексас модел У излизат с батерии 4680. Но си объркал и броя на циклите. Тези батерии имат 10 000 цикъла при зареждане от 0 до 80 с малка деградация и 14 000 цикъла от 30 до 80% с почти никаква деградация. Разбира се това засега е пробвано само в лаборатория и само времето ще докаже дали е така. Но дори на половина да са...
  • #36
    До 34 ( преди 1 година )
    Може да се пропагандни лъжи, но всъщност Тесла постига реални резултати, дори и да лъже за сроковете. Поставя си реалистични цели пак като изключим нереалистичните срокове. Но какво ще кажеш за лъжите на toyota? Къде са тези батерии за които обещава от 2014 година но никой досега не е виждал? Къде са милионите водородни автомобили които щеше да произвежда през 2020-та година? Къде е водородното бъдеще което обещаваше? Тесла поне си изпълнява голяма част от обещанията.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    До 34: Дори и така да е, това са 52 000 годишно, това "повечето" Модел У ли са? Лъжците сте вие, зомбираните последователи на Илонката, повтаряйки глупостите му все едно са обективни факти. 3 хиляди цикъла на зареждане.. ха-ха-ха, като на оня дето си взриви Теслата по ютюб.. Не стига че ви прави на маймуни, ами си хабите енергията да разпространявате пропагандните му лъжи безплатно..
  • #34
    До 26 ( преди 1 година )
    Стига лъга! Ето ти истинските факти. Това за което пишеш е само за Тексас, а по-голямото производство е в Невада! 2 януари 2023 г. - 15:33 чTesla увеличава капацитета за производство на 4680 клеткиСега Tesla може да оборудва около 1000 автомобила седмично с новите си 4680 батерийни клетки. В края на декември Tesla заяви, че е постигнала производствен темп от 868 000 4680 клетки за една седмица достатъчно за посочените приблизително 1000 електрически автомобила.
  • #33
    Striker ( преди 1 година )
    Не съм фен на жълтите автомобили, но нямам нищо против, даже бих се радвал Тойота да направи пробив в батериите!
  • #32
    До 29 ( преди 1 година )
    Проблемът на toyota не е към момента, че дори и не е не е проблем както се опитваш да го изкарваш, защото toyota вероятно ще продължи да продава 10 милиона автомобила, когато и Тесла продава толкова. Обаче фактите са, че преди 4 год. toyota отново продаваше 10 милиона, но Тесла продаваше 200 000, а тази година се очаква да продаде 2 милиона. Сега разликата е само 5 пъти, но преди четири години беше 50 пъти. Сещаш ли се след колко години ще стане два пъти по-малко, а след това ще задмине toyota
  • #31
    До 30 ( преди 1 година )
    Прочети отново коментар 24! Не смяташ ли че критиката към toyota е градивна и шефовете на toyota "са се вслушали в нея". Защо не попиташ дали toyota феновете одобряват този обратен завой и защо смяташ че задаването на този въпрос е заяждане и обида? Както виждаш и аз се надявам от toyota да успеят, защото потребителите само печелят от ожесточената конкyренция между производителите
  • #30
    v-1 ( преди 1 година )
    Не разбирам, какво винаги се обиждате и нападате в тези коментари.. Не може ли малко уважениве на чуждото мнение? Аз примерно не харесвам много японски и корейски коли, но съм с двете ръце "ЗА" тойота да преобърне пазара с някакв нова батерия. Все пак това е най-дбория вариант за нас потребителите - повече конглокенция, по- добри продуцкти на по-добри цени...Вие тук се карате, все едно сте им адвокати на Тесла и Тойота
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    До 27: Хех, Тойота продава по 10 милиона годишно. Тесла, дори с безбройните помощи и облекчения едва ли ще стигне 2 милиона тая година. 1 към 5 - няма никаква база за сравнение. А по големи лъжи никой не може да стъпи на Илонката, най-големия измамник в историята досега.
  • #28
    Учителката по матема ( преди 1 година )
    "10 милиона 4680 клетки, което значи 10 000 Модел З с тях." Къде успя да набуташ 1000 такива клетки в един автомобил? Сядай си, слаб две"
fallback
Последни