IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 3-годишни коли според TUV

Качеството на производство видимо спада спрямо предишни години, за пръв път няма Toyota в Топ 30

За много хора покупката на 2-3-годишен автомобил е доста по-смислена, отколкото покупката на нов. Така огромната обезценка от първата година, която при някои модели стига до 30%, остава за нечия друга сметка. В същото време получавате все още нов автомобил, от актуално поколение, който може дори да има валидна гаранция за още две или дори четири години. Тригодишните коли все още са интересни за лизингодателите, а в същото време така можете да избегнете някои разходи, които дилърите принудително стоварват върху купувачите на нови коли.
    
    
TUV, доклад, инспекция, технически преглед
Докладът на TUV за тази година се основава на данни от рекордните 9,583,319 технически инспекции. Във всички възрастови категории, включително и при тригодишните автомобили, резултатите се влошават забележимо спрямо 2021
    
     
След като ви запознахме с резултатите от доклада на TUV за 2023 година при 11-годишните, 9-годишните, 7-годишните и 5-годишните автомобили, сега идва ред да видим как стоят нещата и при тези на 2 до 3 години - тоест произведени през 2019 и 2020 година. Тук средният процент на коли с констатирани дефекти е 5.3% - с цели 0.6% по-висок, отколкото в доклада за 2022 година. Вероятно поне отчасти това се дължи на локдауните и блокираните доставки през 2020.
    
     
Най-здравите 3-годишни автомобили според TUV (ГАЛЕРИЯ):


     
     
Най-забележимата тенденция в тазгодишната класация е изоставането на Toyota. Японската марка, която допреди пет-шест години доминираше в ранглистите на TUV, сега няма нито един модел в Топ 30. Два от бестселърите на марката - Auris и C-HR - дори са се смъкнали в жълтата зона на класирането. Aygo е във втората половина на таблицата.

Другите две марки, които вървят надолу в тазгодишното изследване, са Ford и BMW. Ford няма нито един свой автомобил в първата половина на таблицата. За сметка на това цели пет - Focus, S-Max, Ka+, Mondeo и Galaxy - са в червената зона на най-проблемните автомобили.
    
    
Skoda Superb 2020
Superb, един от бестселърите на Skoda у нас, за пръв път се смъква в червената зона при моделите с най-много повреди. Но това е и колата с най-висок среден пробег    
        
    
При BMW нещата не са толкова зле - компанията има четирима представители в зелената зона (X3, X4, 2 Active Tourer и MINI Countryman), а повечето й останали модели са в средата на таблицата. Но Серия 5, един от ключовите модели, е в червената зона, а Х5 и Х6 се нареждат сред 10-те автомобила с най-много дефекти, в компанията на марки като Dacia и Citroen.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Audi A6/A7 - 3.5, Skoda Karoq - 3.5, Mitsubishi ASX - 3.6, Suzuki SX4 - 3.6, Audi A4/A5 - 3.8, Skoda Scala - 3.8, Volvo XC40 - 3.8, Mercedes E-Class - 3.9, Opel Mokka - 3.9, Toyota Yaris - 3.9, Seat Ateca - 4.0, Kia Rio - 4.1, Mazda 2 - 4.1, BMW 2 Active Tourer - 4.2, Hyundai Kona - 4.3, Nissan Qashqai - 4.3, VW Golf - 4.3, Mazda CX-3 - 4.4, Mitsubishi Outlander - 4.4, BMW X3/X4 - 4.5, Nissan Micra - 4.5, Kia Venga - 4.6, Mini Countryman - 4.6, Renault Kadjar - 4.6, VW Tiguan - 4.6

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: BMW X1 - 4.7, Opel Grandland - 4.7, Peugeot 208 - 4.7, Renault Scеnic - 4.7, Volvo XC60 - 4.7, Kia Ceed - 4.8, Toyota Auris - 4.8, Toyota C-HR - 4.8, Hyundai i20 - 4.9, BMW X2 - 5.0, Mini Hatch - 5.0, Ford Fiesta - 5.1, Skoda Fabia    - 5.1, BMW 1/2 Series - 5.3, Ford Ecosport - 5.3, Renault Zoe - 5.3, Skoda Kodiaq - 5.3, Citroеn C3 - 5.4, Seat Arona - 5.5, Suzuki Swift - 5.5, VW Polo - 5.5, Ford C-Max - 5.6, Ford Kuga - 5.6, Hyundai i30 - 5.6, Mercedes M/GLE - 5.6, Nissan Juke - 5.6, Opel Corsa - 5.6, Suzuki Jimny - 5.6

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: Honda Civic - 5.7, Kia Sportage - 5.7, Opel Astra - 5.7, Peugeot 2008 - 5.7, Hyundai Tucson - 5.8, Seat Ibiza - 5.8, Volvo S60/V60 - 5.8, Toyota Aygo - 5.9, VW Touran - 5.9, Mazda CX-5 - 6.0, Opel Zafira - 6.0, BMW 3/4 Series - 6.1, VW Up - 6.2, Mazda 3 - 6.3, Renault Mеgane - 6.3, Fiat 500 - 6.4, Seat Leon - 6.4, Opel Insignia - 6.5

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Ford Focus - 6.7, Mazda 6 - 6.7, Skoda Octavia - 6.7, VW Passat - 6.7, BMW 5/6 Series - 6.8, VW Caddy - 7.0, Renault Clio - 7.1, Fiat Panda - 7.2, Peugeot 308 - 7.2, Citroеn Berlingo - 7.3, Ford S-Max - 7.4, Ford Mondeo - 7.9, Fiat Tipo - 8.0, Skoda Superb - 8.0


В червената зона за пръв път попадат и два модела на Skoda - всъщност двата най-популярни на българския пазар, Octavia и Superb. Донякъде оправдателно за Superb e, че това е автомобилът с най-голям среден пробег от всички изследвани - 71,000 километра. По този показател близо до него са Volkswagen Passat (също в червената зона), Mercedes E-Class и BMW 5 Series.
     
    
Dacia Logan 2019
Dacia Logan от предишното поколение е най-проблемният тригодишен автомобил според данните на TUV. За утеха на собствениците му на дъното компания му правят няколко пъти по-скъпи автомобили
        
        
В Топ 10 отзад напред се нареждат всички модели на Dacia, а също и три минивана, които традиционно са сред най-чупливите (Ford Galaxy, VW Sharan и Seat Alhambra). Изненадата е класирането на BMW X5, както и това на Opel Crossland - марката от Рюселсхайм не бе имала класиране на дъното на таблицата, преди да бъде погълната от групата Peugeot-Citroen.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
121. Ford Galaxy - 8.1 (56,000 км среден пробег)
122. Opel Crossland - 8.2 (    27,000 км)
122. Seat Alhambra - 8.2 (52,000 км)
124. Dacia Sandero - 8.5 (31,000 км)
125. Dacia Duster - 8.7 (38,000 км)
126. BMW X5/X6 - 8.8 (61,000 км)
127. Citroën C3 Aircross - 9.4 (31,000 км)
127. VW Sharan - 9.4 (57,000 км)
129. Dacia Dokker - 10.8 (40,000 км)
130. Dacia Logan - 11.6 (40,000 км)
  
   

 

0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То затова ли немските автомобили са най-предпочитаните и продавани, особено премиум марките им?И това за западането и изчезването го слушаме и четем вече 10-15 години, а те все така си продават огромни количества.Ама нали тука някои много ги разбират нещата... То затова сме и толкова добре в България. Все хора с осъзнат и интелигентен избор сме и живота ни е песен... Какво ли знаят другите и защо ли не се допитват до нас?!
  • #9
    12 rate up comment 12 rate down comment
    до #7 ( преди 10 месеца )
    Гледай каквото си искаш! Щом ти е хубаво да те лъжат ок, няма проблеми. Аз предпочитам нищо да не ми кажат вместо да ме излъжат. Немците толкова нагло лъжат вече, че просто нямам думи. Мислят си, че с лъжи ще продават повече. Да, може да заблудят някой профан, който нищо не разбира, но хората с осъзнат и инелигентен избор едва ли ще успеят. Тези немски лъжи са последните издихания на немското автомобилостроене. То няма да изчезне изведнъж, а постепено, както стана с електрониката им.
  • #8
    10 rate up comment 10 rate down comment
    До доония ( преди 10 месеца )
    А бе тъпирот тюв могат да напишат каквото си искат стига да си продадат немските баклюци
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Абе долен ( преди 10 месеца )
    Български класации ли да гледаме при преминаване на технически преглед? Ако въобще някой с тази такава класация ще значи че всички автомобили в България са в топ 3, защото 99,9% от автомобилите преминават технически преглед а останалите 0,1 са заради заяждане на служителя на личностна основа. Тук техническият преглед не е технически преглед, а поредната касичка за пари без никаква практическа стойност. Над 90% от автомобилите в България не могат да минат TUV
  • #6
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Карачо ( преди 10 месеца )
    Вече няма обективна немска класация по отношение автомобилите. То и по-рано нямаше, но от кумова срама лъжеха по-малко. А колкото до ТЮФ, то няма как да знаят кой автомобил е надежден и кой не при условие, че са организация за технически прегледи и правят техн.преглед. При закупуване на нов автомобил пурвият ТП е на третата година. Гледат се светлини, спирачки, гуми и се замерват изгорелите газове. Гледат за незаконен туниг също. Та кажете ми как могат от такива неща да правят тази класация.
  • #5
    15 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Само истинският тъпакгледа немски класации
  • #4
    22 rate up comment 3 rate down comment
    bg ( преди 10 месеца )
    Съгласен съм с колегата #1, снощи гледам реклама по ТВ, за Toyota HR-C намаление от 71 na 63000лв, за тая въшка... цените направо полудяха.Вече няма нищо читаво под 70 бона. При такава цена вноската на месец за 5 години е 1000 лв, каско за 1 година 3 бона...ужас
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 10 месеца )
    Прави впечатление, че SUV-ете имат средно по-голям пробег от другите автомобили.
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Франсетата унищожиха опелчето :) ... макар и тия класации да са доста неинформативни (не веднъж се е коментирало че повредите са от различен калибър, а се сравняват като обща бройка)
  • #1
    21 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Най-забележимата тенденция в тазгодишната класация е изоставането на Toyota. Японската марка, която допреди пет-шест години доминираше в ранглистите на TUV, сега няма нито един модел в Топ 30." Как ли ще се отрази това на продажбите в комбинация с покачващите се цени на toyota? Toyota заслужено се издигна в най-успешната автомобилна компания, защото продаваше прости, евтини и надеждни автомобили. Към момента вече са едни от най-сложните, все по-скъпи и както се вижда и все по-ненадеждни !