IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 3-годишни коли според TUV

Качеството на производство видимо спада спрямо предишни години, за пръв път няма Toyota в Топ 30

За много хора покупката на 2-3-годишен автомобил е доста по-смислена, отколкото покупката на нов. Така огромната обезценка от първата година, която при някои модели стига до 30%, остава за нечия друга сметка. В същото време получавате все още нов автомобил, от актуално поколение, който може дори да има валидна гаранция за още две или дори четири години. Тригодишните коли все още са интересни за лизингодателите, а в същото време така можете да избегнете някои разходи, които дилърите принудително стоварват върху купувачите на нови коли.
    
    
TUV, доклад, инспекция, технически преглед
Докладът на TUV за тази година се основава на данни от рекордните 9,583,319 технически инспекции. Във всички възрастови категории, включително и при тригодишните автомобили, резултатите се влошават забележимо спрямо 2021
    
     
След като ви запознахме с резултатите от доклада на TUV за 2023 година при 11-годишните, 9-годишните, 7-годишните и 5-годишните автомобили, сега идва ред да видим как стоят нещата и при тези на 2 до 3 години - тоест произведени през 2019 и 2020 година. Тук средният процент на коли с констатирани дефекти е 5.3% - с цели 0.6% по-висок, отколкото в доклада за 2022 година. Вероятно поне отчасти това се дължи на локдауните и блокираните доставки през 2020.
    
     
Най-здравите 3-годишни автомобили според TUV (ГАЛЕРИЯ):


     
     
Най-забележимата тенденция в тазгодишната класация е изоставането на Toyota. Японската марка, която допреди пет-шест години доминираше в ранглистите на TUV, сега няма нито един модел в Топ 30. Два от бестселърите на марката - Auris и C-HR - дори са се смъкнали в жълтата зона на класирането. Aygo е във втората половина на таблицата.

Другите две марки, които вървят надолу в тазгодишното изследване, са Ford и BMW. Ford няма нито един свой автомобил в първата половина на таблицата. За сметка на това цели пет - Focus, S-Max, Ka+, Mondeo и Galaxy - са в червената зона на най-проблемните автомобили.
    
    
Skoda Superb 2020
Superb, един от бестселърите на Skoda у нас, за пръв път се смъква в червената зона при моделите с най-много повреди. Но това е и колата с най-висок среден пробег    
        
    
При BMW нещата не са толкова зле - компанията има четирима представители в зелената зона (X3, X4, 2 Active Tourer и MINI Countryman), а повечето й останали модели са в средата на таблицата. Но Серия 5, един от ключовите модели, е в червената зона, а Х5 и Х6 се нареждат сред 10-те автомобила с най-много дефекти, в компанията на марки като Dacia и Citroen.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Audi A6/A7 - 3.5, Skoda Karoq - 3.5, Mitsubishi ASX - 3.6, Suzuki SX4 - 3.6, Audi A4/A5 - 3.8, Skoda Scala - 3.8, Volvo XC40 - 3.8, Mercedes E-Class - 3.9, Opel Mokka - 3.9, Toyota Yaris - 3.9, Seat Ateca - 4.0, Kia Rio - 4.1, Mazda 2 - 4.1, BMW 2 Active Tourer - 4.2, Hyundai Kona - 4.3, Nissan Qashqai - 4.3, VW Golf - 4.3, Mazda CX-3 - 4.4, Mitsubishi Outlander - 4.4, BMW X3/X4 - 4.5, Nissan Micra - 4.5, Kia Venga - 4.6, Mini Countryman - 4.6, Renault Kadjar - 4.6, VW Tiguan - 4.6

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: BMW X1 - 4.7, Opel Grandland - 4.7, Peugeot 208 - 4.7, Renault Scеnic - 4.7, Volvo XC60 - 4.7, Kia Ceed - 4.8, Toyota Auris - 4.8, Toyota C-HR - 4.8, Hyundai i20 - 4.9, BMW X2 - 5.0, Mini Hatch - 5.0, Ford Fiesta - 5.1, Skoda Fabia    - 5.1, BMW 1/2 Series - 5.3, Ford Ecosport - 5.3, Renault Zoe - 5.3, Skoda Kodiaq - 5.3, Citroеn C3 - 5.4, Seat Arona - 5.5, Suzuki Swift - 5.5, VW Polo - 5.5, Ford C-Max - 5.6, Ford Kuga - 5.6, Hyundai i30 - 5.6, Mercedes M/GLE - 5.6, Nissan Juke - 5.6, Opel Corsa - 5.6, Suzuki Jimny - 5.6

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: Honda Civic - 5.7, Kia Sportage - 5.7, Opel Astra - 5.7, Peugeot 2008 - 5.7, Hyundai Tucson - 5.8, Seat Ibiza - 5.8, Volvo S60/V60 - 5.8, Toyota Aygo - 5.9, VW Touran - 5.9, Mazda CX-5 - 6.0, Opel Zafira - 6.0, BMW 3/4 Series - 6.1, VW Up - 6.2, Mazda 3 - 6.3, Renault Mеgane - 6.3, Fiat 500 - 6.4, Seat Leon - 6.4, Opel Insignia - 6.5

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Ford Focus - 6.7, Mazda 6 - 6.7, Skoda Octavia - 6.7, VW Passat - 6.7, BMW 5/6 Series - 6.8, VW Caddy - 7.0, Renault Clio - 7.1, Fiat Panda - 7.2, Peugeot 308 - 7.2, Citroеn Berlingo - 7.3, Ford S-Max - 7.4, Ford Mondeo - 7.9, Fiat Tipo - 8.0, Skoda Superb - 8.0


В червената зона за пръв път попадат и два модела на Skoda - всъщност двата най-популярни на българския пазар, Octavia и Superb. Донякъде оправдателно за Superb e, че това е автомобилът с най-голям среден пробег от всички изследвани - 71,000 километра. По този показател близо до него са Volkswagen Passat (също в червената зона), Mercedes E-Class и BMW 5 Series.
     
    
Dacia Logan 2019
Dacia Logan от предишното поколение е най-проблемният тригодишен автомобил според данните на TUV. За утеха на собствениците му на дъното компания му правят няколко пъти по-скъпи автомобили
        
        
В Топ 10 отзад напред се нареждат всички модели на Dacia, а също и три минивана, които традиционно са сред най-чупливите (Ford Galaxy, VW Sharan и Seat Alhambra). Изненадата е класирането на BMW X5, както и това на Opel Crossland - марката от Рюселсхайм не бе имала класиране на дъното на таблицата, преди да бъде погълната от групата Peugeot-Citroen.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
121. Ford Galaxy - 8.1 (56,000 км среден пробег)
122. Opel Crossland - 8.2 (    27,000 км)
122. Seat Alhambra - 8.2 (52,000 км)
124. Dacia Sandero - 8.5 (31,000 км)
125. Dacia Duster - 8.7 (38,000 км)
126. BMW X5/X6 - 8.8 (61,000 км)
127. Citroën C3 Aircross - 9.4 (31,000 км)
127. VW Sharan - 9.4 (57,000 км)
129. Dacia Dokker - 10.8 (40,000 км)
130. Dacia Logan - 11.6 (40,000 км)
  
   

 

0 от 500
  • #20
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Перник Power ( преди 10 месеца )
    Цялата статия с едно изречение - Немаш ли Гоуф, немаш нищо!
  • #19
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до #15 ( преди 10 месеца )
    Аз си изкарвам парите с каране. На месец изминавам по 20-25 000 км. На година над 200 000, но не работя 3 месеца. Ако почивах само месец, тогава изминатите км щяха да са над 250 000. Това го пиша, за да видиш, че имам идея как се изминава дадена дистанция.С бензиново Волво за разстояние от 1000 км ще спра веднъж за най-много 10 мин. на бензиностанция. И не знам в кой свят живееш, но Тесла е много далеч от това да е най-продавания автомобил! Електромобил, да, но автомобил... сънуваш.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Би следвало да изравнят дефектите по пробега. Има коли с двойно по-голям пробег. Пример: Ford Galaxy - 8.1 (56,000 км среден пробег) и Opel Crossland - 8.2( 27,000 км) Съответно Опела е двойно по-проблемен, предвид двойно по-малкия му пробег. Дори бих казал, че няма да се увеличава пропорционално, а още повече в реални условия
  • #17
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Nisan Micra - 4.5 Renault Clio - 7.1. И двата 3 годишни модела са made in France и се правят върху една и съща платформа. Явно оценките на TUV са страшно коректни.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Да ама само на суперчарджер а чърво няма как да зарецдаш само на суперчарджери второ те съкращават цивота на батерията
  • #15
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Сега разбра ли защо Тесла е най-продаваният автомобил? Защото 1000 км се изминават за по-малко от 9 часа само с 40 минути общо спиране за зареждане, разпределено на четири спирания по 10 минути, каквито най-вероятно правиш и с бензинов автомобил за 9 часа шофиране. Разбира се може да ги разпределиш на три спирания по 15 минути или две спирания по 25 минути. За тези които не могат да си позволете чак такова разхищение на време и държат да шофират осем часа и половина без спиране все още има ДВГ
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До #11 ( преди 10 месеца )
    Ами не мисля, че това бъдеще ще настъпи в близките 10 години.Аз живея в чужбина и обмислям да си купя чисто ново Волво. Електрическо ХС40, след дотациите от провинция Квебек и федералната част на Канада излиза дори по-евтино от V60 cross country, обаче... 400 км пробег и дълго време за зареждане... Съжалявам, но ще си купя настоящето(миналото ако предпочиташ), защото не рядко карам по 500+ км дневно, а не ми се губи час и нагоре в зареждане.Да ги докарат до поне 700 км реален пробег.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тези статии са гениално точни, преди брояха за повреда акумулатор което е консуматив и спрямо начина на каране може и 2 години да не изкара.
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Смех ( преди 10 месеца )
    Вмерисаните некадърни германци ли тия консерва не могат да затворат
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма никакво значение кой какво произвежда и продава в момента. То е като да се чудиш коя точно фабрика да си купиш на осми септември 1944. Бъдещето на автомобилите така или иначе е електрическо и все още не се знае след 10 г. коя марка ще е най-добра в производството на електромобили. Само до преди 10 г. 90% от хората не бяха чували за автомобил с марка Tesla, а дори на стани богат да ти зададат въпрос за 1 милион лв, никой не можеше да отговори Какво е това xiaomi, но всички знаеха nokia