Един от всеки осем автомобила по българските пътища се задвижва не с бензин или дизел, а с пропан-бутан. Монтирането на газова уредба не само намалява разходите на собственика за зареждане, но и понижава някои от вредните емисии (за сметка на други, уви). Но въпреки голямата популярност на АГУ, немалко хора все още имат твърде погрешни представи за някои страни на технологията. Нека споменем пет мита за газовите уредби, които можете да чуете често, но в които няма почти нищо вярно.
Пет мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):
Мит 4: щом имате АГУ, не ви трябва бензин
Разбира се, в това могат да вярват само хора, които не ползвали газова уредба. Собствениците добре знаят, че дори най-съвременните АГУ имат нужда двигателят да се стартира на бензин и да се загрее до работна температура, преди да го заменят с газ. Ако пътувате рядко и на къси разстояния, от газовата уредба изобщо няма никакъв смисъл - през повечето време така или иначе ще карате на бензин.
Разбира се, в това могат да вярват само хора, които не ползвали газова уредба. Собствениците добре знаят, че дори най-съвременните АГУ имат нужда двигателят да се стартира на бензин и да се загрее до работна температура, преди да го заменят с газ. Ако пътувате рядко и на къси разстояния, от газовата уредба изобщо няма никакъв смисъл - през повечето време така или иначе ще карате на бензин.