IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първа европейска марка преминава към стандарта за зареждане на Tesla

От 2025 г. автомобилите Volvo ще се доставят с щепсели NACS

Volvo ще се присъедини към нарастващ брой производители на автомобили, използващи порта за зареждане на Tesla за техните електрически превозни средства, които вече ще отговарят на Северноамериканския стандарт за зареждане (NACS). Така превозните средства от шведската марка ще могат да използват мрежата Supercharger в САЩ, Канада и Мексико.


Volvo


От 2025 г. електромобилите Volvo ще бъдат оборудвани с конектор NACS, за разлика от настоящите превозни средства, които имат конектор за комбинирана система за зареждане (CCS). В същото време на настоящите притежатели на автомобили ще бъде предоставен достъп до мрежата Supercharger чрез използването на адаптер, който компанията планира да раздаде на собствениците от началото на 2024 г.

Всичко това прави Volvo първият европейски автомобилен производител, който преминава към зареждане с щепсел NACS в Северна Америка. На Стария континент обаче станциите са с CCS, докато зад океана такива устройства се срещат по-рядко и се считат за ненадеждни. Това превръща NACS в много привлекателна опция за производителите на електромобили.

Редица от тях - Ford, GM и Rivian,по-рано обявиха, че ще преминат към стандарта за зареждане в в Северна Америка. Други - като Stellantis и Hyundai, например, казаха, че също обмислят подобна промяна, като предстои взимането на крайно решение. Сред преминаването на Volvo към стандарт NACS най-вероятно същото ще стори и дъщерната марка – Polestar, която от няколко години е отделен производител на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    кое не е възможно кабела на зарядната станция си е оразмерен съобразно ампеража контактните съединения на автомобола също във самия автомобил има блок за управление който диагностицира какво напрежение и товар има на входа и си зарежда съобразно това какво е необходимо та батерията никой не твърди че трифазен и монофазен ас/dc трябва да са на един и същи пинове и друго важно е да се споменат роднините на тези меринджеи които са измислили конекторите за свързване да са выншни а не в багажника
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долните ( преди 10 месеца )
    Първо се научете що е то осцилоскоп не го бъркайте с кинескоп или с циклоп и в двата смисъла последния обаче и тогава говорете за непонятни неща
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 10 месеца )
    Точно така е! Уж имат едно и също име и форма, но имат различен брой проводници защото единият ccs е двуфазен за Щатите, А за Европа е трифазен. Точно по тази причина в Щатите могат да минат на същия стандарт като на Тесла и да ползват значително по-малък конектор, защото и двата кабела са с еднакъв брой проводници. Но нито Европейския ccs connector може да стане като щатския, нито да минем към Тесла конектор, който е монофазен. Американците обаче могат да минат към Европейския ccs
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "какво общо има монофазен или трифазен променлив с някаква елементарна букса"Какво точно се опитваш да кажеш? Да се премахнат монофазните и трифазните контакти и да се ползва един стандарт за контакти и щепсели и дори зарядното на телефона, което ти е десетина вата да го включваш в трифазен контакт с щепсел за 63 ампера, които могат да осигурят 75 kW мощност? Ти сигурен ли си че това искаш, защото е технически възможно това да е единствения контакт за абсолютно всички консуматори.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В САЩ е CCS1, а в Европа e CCS2.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    какво общо има монофазен или трифазен променлив с някаква елементарна букса която да е съвместима и с ас/dc как преди години успяха да унифицират usb и да премахнат всички разновидности на букси миринджеи купуваш си тролей и една чанта с преходници
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До долните ( преди 10 месеца )
    Доло са се събрали глупци правещи се на умни а от това по лошо едва ли има чули тук там нещо къде разбрали къде не и дават коментари на килограм
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Същият съм. В САЩ ще продължава въобще да няма трифазен ток в домакинствата. Има двуфазен който идва през три проводника до къщата. 240 V със средна точка на 120 V. Всичките им уреди са на 120 V, а само мощните са на 240 V като и мощните са монофазни и се захранват само с два проводника. В Европа всяка домакинска готварска печка може да бъде захранена с трифазен ток, включително твоята, ако ползваш стандартна готварска печка, а не тип Раховец. Само фирмите в САЩ могат да ползват трифазен ток
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 10 месеца )
    Нали точно от тези уроци трябва да сме се научили? Разцеплението с ляв и десен волан се е случило в едни много по-индиански времена. В момента е съвсем друго.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Абе, ти да не си пак онзи, който твърдеше, че в САЩ въобще няма трифазен ток?