IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първа европейска марка преминава към стандарта за зареждане на Tesla

От 2025 г. автомобилите Volvo ще се доставят с щепсели NACS

Volvo ще се присъедини към нарастващ брой производители на автомобили, използващи порта за зареждане на Tesla за техните електрически превозни средства, които вече ще отговарят на Северноамериканския стандарт за зареждане (NACS). Така превозните средства от шведската марка ще могат да използват мрежата Supercharger в САЩ, Канада и Мексико.


Volvo


От 2025 г. електромобилите Volvo ще бъдат оборудвани с конектор NACS, за разлика от настоящите превозни средства, които имат конектор за комбинирана система за зареждане (CCS). В същото време на настоящите притежатели на автомобили ще бъде предоставен достъп до мрежата Supercharger чрез използването на адаптер, който компанията планира да раздаде на собствениците от началото на 2024 г.

Всичко това прави Volvo първият европейски автомобилен производител, който преминава към зареждане с щепсел NACS в Северна Америка. На Стария континент обаче станциите са с CCS, докато зад океана такива устройства се срещат по-рядко и се считат за ненадеждни. Това превръща NACS в много привлекателна опция за производителите на електромобили.

Редица от тях - Ford, GM и Rivian,по-рано обявиха, че ще преминат към стандарта за зареждане в в Северна Америка. Други - като Stellantis и Hyundai, например, казаха, че също обмислят подобна промяна, като предстои взимането на крайно решение. Сред преминаването на Volvo към стандарт NACS най-вероятно същото ще стори и дъщерната марка – Polestar, която от няколко години е отделен производител на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Но за момент да приемам че аз нищо не разбирам. Хайде кажи ти нещо конкретно за брой жила на кабела и ампери , напрежението и максималния възможен ток при различните варианти на зареждане? Хайде да се обзаложим че и една цифричка няма да кажеш вярна!
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Коя е невярната информация? Тази че електромобилите не могат да се зареждат през USB С кабел както предлагаш или тази, че за Щатите ти трябва двужилен кабел за да си зареждаш автомобила с 19 kW монофазно, а в Европа същия автомобил не може да зарежда с повече от 7,4 киловата монофазно а за трифазно зареждане му трябва четири жилен кабел? Това го знае всеки средно интелигентен тийнейджър.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 20 ( преди 10 месеца )
    Пич, очевидно нищо не разбираш от електротехника и силова електроника. Вземи се засрами малко и престани да разпространяваш невярна информация.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Понеже знам че идея си нямате Какво е това трифазен ток, за него са необходими четири силови кабела един за нулата и три за фазите плюс един за заземяване. Дотук пет дебели кабела а трябват и още два комуникационни. Как предлагате да стане унификацията и в САЩ и Европа да се ползват едни и същи кабели и конектори? Дайте конкретно предложение?
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 и 18 ( преди 10 месеца )
    Имам чувството че призовавате всички електромобили да се зареждат с type-c кабели! Май не осъзнавате че Тесла конектора има само два силови пина само с два дебели кабела, като както кабелите, така и конектора поддържа 1000 V 600A , два комуникационни пина с изключително тънки кабелчета по които преминават само данни и един пин за зазимяване със средно дебел кабел по който не тече ток, а е само с цел безопасност. Хайде обяснете ми откъде ще мине трифазния ток през този кабел и конектор?
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ти със специални образователни потребности ли си многопинов кабел виждал ли си как унифицираха всички да ползват USB Tipe-C
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 14 ( преди 10 месеца )
    И преди, и сега продължаваш да бъркаш букса с напреженията и тока, които минават през нея. Буксата си е букса и може да е еднаква в целия свят. После, за прав ток, напреженията са еднакви в целия свят. За променлив, силовата електрониката в колата се прави да поддържа и давате стандарта, точно както е на всички лаптопи и зарядни за телефони вече от поне 10 г. и както е в електромобилите. Може да не помниш, но преди години трябваше да си смениш захранването, ако си вземеш лаптоп от САЩ.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    поредния меринджей който ходи с куфара в който си съхранява кабелите умник имаш ли си на представа този щекер колко е чист мокри кърпички или спрей за ръце в автомобила си имаш ли а домакински ръкавички за еднократна употреба и къде ги държиш или автомобила ти се придвижва в стерилна среда но волана ти прилича на дъвкан от куче и като влизаш в автомобила не си ли отваряш вратата ако виждал автомобила на Gordon Murray T.50 случайно да знаеш че в подкалниците е направил отделение за багаж
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А това че при всяко зареждане трябва да си оставяш багажника отворен защото с гениалната си инженерна мисъл си решил, че конекторът трябва да бъде вътре, просто ще го пиша към бисерите и дори няма да го коментирам.
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 10 месеца )
    Ти да не мислиш, че при Тесла конектора за бързата зарядна станция е различен от конектора за домашната ти зарядна станция?Той има пет пина. И съответно пет проводника в кабела. Два от пиновете са за голям ток и съответно два от проводниците в кабела, а другите са тънки. При зареждане с трифазен ток са необходими 4 кабела с четири пина за голям ток. Как предлагаш да стане свързването към конекторът на Тесла? Хайде технически неграмотници да не пишат по темата.