IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen разкри как ще направи електромобил за под 20 000 евро

Хечбекът ID.1 трябва да се появи на пазара през следващите 5 години

Volkswagen работи с пълна пара с разработването на електрически хечбек ID.1, чиято цена ще бъде под 20 000 евро. Той трябва да излезе на пазара през следващите 5 години, като ще покаже, че автомобилните компании могат да произвеждат достъпни коли на ток.


VW ID.1


Новият електромобил ще бъде духовен наследник на градския e-Up, като ще предложи комбинация от компактни размери и основни технологии. Той ще бъде изграден на платформа, която ще се използва и за поне още два такива модела на „братските“ марки Cupra и Skoda. Бъдещият ID.1 ще се разположи под серийната версия на показания концептуален модел ID.2all, която VW ще предлага на стартова цена от 25 000 евро.

Според главния финансов директор на VW Group - Арно Антлиц, концернът вече може да си позволи да продава електромобил на подобна цена (25 000 евро), благодарение на появата на по-евтини материали за батерии, както и на опростени производствени методи.

„За момента сме уверени, че можем да постигнем тази ценова точка. Идват много иновации от техническа страна. Тази кола ще има първите собствени батерийни клетки от нашия завод във Валенсия. Освен това се забелязва и леко облекчение на разходите за суровини – цените на лития падат, на никела също. Вярвам, че първо ще успеем да постигнем цена от 25 000 евро, като при нея ще имаме приличен марж“, коментира Антлиц.

Финансовият директор на VW Group е убеден, че същото ще се случи, макар и на по-късен етап, с ID.1. Той не разкри други подробности за бъдещия най-евтин електромобил на концерна, но все пак посочи, че той ще има вътрешно пространство, подобно на това на VW Polo, а основна роля в разработката и развитието на нова платформа, на която ще бъде изграден, ще играе Skoda.


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Im-ДртiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    На мен лично ми се струва, че за тия стиснатите ФаУ-Ве-шефове това техно намерение е доста абсурдна мисия НЕвъзможна, щото да пуснат съвр.машина на тази цена с оглед ФАКт, че материалите+суровините поскъпват, модерните батерии с използваните в тях елементи също; а и инфлацията и транспортните р-ди също не стоят на едно место. И именно поради невъзможността да открият по-ЙЕфтини ерзац-заместители за основни жизненонужни компоненти, то нема Риъл-н/н да стигнат до такова ниско ценово равнище
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ХАХАХАХАХА, дачията от Китай струва 20 хил евро , пък видиш ли ВАГ ще направят кола за толкова, най-много да сменят емблемата на някое китайско недоразумение и да го регистрират за продажба в ЕС
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Има някаква логика в написаното от първи. При 500 км пробег, капацитета на батерията почти няма връзка със срока на годност както го наричаш, защото по статистика на Тесла, след 200 000 мили което са 320 000 км, капацитетът на батерията пада средно с 12%, но много малко хора досега са навъртели тези 320 000 км. Но ако пробегът е само 100 километра 12% деградация ще настъпи още на 40 000 мили, което са около 65 000 км, а това са малко километри дори и за градски автомобил.
  • #4
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Дрън дрън ( преди 1 година )
    Да само немските тъпатси ги имат тес матряли и производство.
  • #3
    12 rate up comment 5 rate down comment
    ЕКСПЕРТ ( преди 1 година )
    #1 Нищо общо с истината. Първо: всяка нова кола на ток има 8 години гаранция на батерията. Второ: откога капацитет = срок на годност? Трайността на литиевие клетки зависи от 3 неща: 1. химията, 2. наличие / качество на термоуправление и 3. качество на BMS-a (battery management system). Всичко останало са приказки пред блока. NMC клетките на ZOE/i3 имат живот 20 години! Потвърдено от множество серийни тестове.
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Прав си че на този етап електромобил за 20 000 евро е напълно безсмислен. Този за 25 000 макар и по-скъп ще има доста по-голям смисъл и стойност. Както този на volkswagen така и този на Tesla на подобна цена. Доста по-смислен размер за тази цена, както и смислен пробег с който можеш да отидеш и до морето на цената на общо 20-30 минути спиране за зареждане на едно или две места. Този евтиният автомобил нито ще има място за багаж, а и ще се нуждае от два-три часа зареждане по пътя.
  • #1
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За 20К нищо няма да става от тая количка. Ще вложат най евтините материали, неприятен дизайн в стил Тесла, и някаква миниатюрна батерия като на Дачията дето с нея по далече от 70-80км не можеш да отидеш и да се върнеш без зареждане. Постоянно да трепериш дали няма да те остави някъде на пътя. Освен това колкото е по малка батерията толкова по бързо се скапва. С тия батерии по 30KWh след 5 години e за смяна.