IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС забрани доставките на електромобили и хибриди в Русия

Санкциите вече засягат всички модели с обем на двигателя над 1,9 литра

Европейският съюз (ЕС) забрани доставките на изцяло електрически автомобили и хибриди, както и на редица други коли с двигатели с вътрешно горене в Русия като част от новия, 11-ти пакет от санкции, който влиза в сила от 23 юни. И този път става въпрос не само за нови, но и за употребявани превозни средства.

 

Санкции на ЕС към Русия

 

Тази мярка е разширение на забраната за доставка на автомобили в Русия и ако по-рано тя се отнасяше само за скъпи автомобили, сега вече е за всички с обем на двигателя над 1,9 л - както нови, така и втора ръка. Първите забрани за руския пазар на леки автомобили бяха въведени от Европейския съюз и САЩ на 15 март миналата година след началото на войната в Украйна. Тогава ограниченията засягаха само автомобили, по-скъпи от 50 хиляди евро.

Според руските медии все още не е ясно дали ще се стигне и до забрана за внос на автомобили и от Япония. Местните издания допълват, че през април е съобщено, че ЕС и японците са обсъдили възможността за пълно ограничаване на доставките на употребявани автомобили за Русия, но азиатците са били против. Защото това би се отразило негативно на японската икономика, тъй като Русия осигурява на страната около 40% от целия износ в този сегмент.

 

Санкции на ЕС към Русия-1

 

Руски медии пишат още, че западните санкции са довели до увеличаване на катастрофите по пътищата на страната. Това става ясно от доклад на Националния център за безопасност на движението по пътищата към МВР. Агенцията регистрира спад в безопасността на редица магистрали до 80%.

Експертите виждат рискове от по-нататъшно влошаване на ситуацията поради увеличаването на броя на употребяваните автомобили, ускореното застаряване на автопарка и недостига на нови автомобили. Транспортните артерии на страната са започнали да работят с голямо претоварване, а пробегът на превозните средства се е увеличил.

 

 

0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    не знам меринджеите на старите европейски компании какво мислят за развитието на автомобилния бранш но технологии които се предлагат в i7 на бмв има в масови китйски електромобили
  • #3
    7 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За да сте в час с това дали вредите на руснаците,прочетет статията за Хавал Н6 РНВ с 1.5 мотор и 300 к.с. обща мощност и това от Китай за които санкциите срещу Русия не важат,а са и в страхотни отношения.
  • #2
    9 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ха санкции за хибриди над 1.9 мотори,амчи те са обикновено с 3 или 4 цилиндрови мотори с обем 1.0,1.2 или 1.5 кубатура на моторите на хибридите.Да се отказваш от пазар,на който всичко ти изкупуват като топъл хляб и проблеми нямаш е меко казано изстрел в главата не в краката.
  • #1
    8 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е и кво кат са ги забранили руснаците си вземат от Китай и си произвеждат сами.Дори в момента изпитват КАМАЗ влекач с ремарке тип ТИР без водча от Санкт Петербург до Москва.А,също сами си произвеждат електрически автомобили.Така,че от цялата тази галимация губят европейските производители,които и без това са в рецесия.