IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС забрани доставките на електромобили и хибриди в Русия

Санкциите вече засягат всички модели с обем на двигателя над 1,9 литра

Европейският съюз (ЕС) забрани доставките на изцяло електрически автомобили и хибриди, както и на редица други коли с двигатели с вътрешно горене в Русия като част от новия, 11-ти пакет от санкции, който влиза в сила от 23 юни. И този път става въпрос не само за нови, но и за употребявани превозни средства.

 

Санкции на ЕС към Русия

 

Тази мярка е разширение на забраната за доставка на автомобили в Русия и ако по-рано тя се отнасяше само за скъпи автомобили, сега вече е за всички с обем на двигателя над 1,9 л - както нови, така и втора ръка. Първите забрани за руския пазар на леки автомобили бяха въведени от Европейския съюз и САЩ на 15 март миналата година след началото на войната в Украйна. Тогава ограниченията засягаха само автомобили, по-скъпи от 50 хиляди евро.

Според руските медии все още не е ясно дали ще се стигне и до забрана за внос на автомобили и от Япония. Местните издания допълват, че през април е съобщено, че ЕС и японците са обсъдили възможността за пълно ограничаване на доставките на употребявани автомобили за Русия, но азиатците са били против. Защото това би се отразило негативно на японската икономика, тъй като Русия осигурява на страната около 40% от целия износ в този сегмент.

 

Санкции на ЕС към Русия-1

 

Руски медии пишат още, че западните санкции са довели до увеличаване на катастрофите по пътищата на страната. Това става ясно от доклад на Националния център за безопасност на движението по пътищата към МВР. Агенцията регистрира спад в безопасността на редица магистрали до 80%.

Експертите виждат рискове от по-нататъшно влошаване на ситуацията поради увеличаването на броя на употребяваните автомобили, ускореното застаряване на автопарка и недостига на нови автомобили. Транспортните артерии на страната са започнали да работят с голямо претоварване, а пробегът на превозните средства се е увеличил.

 

 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Скудоумния Ес си прави харакири.Не знам дали има по голяма глупост от тая, да освободиш пазар от 150 млн души за конглокенцията.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До #12 ( преди 1 година )
    По-слабите продажби не бяха свързани с рецесия, а с проблеми по веригите за доставка, поради войната. ВАГ, вероятно и други правят компоненти в Украйна.Имаше и други проблеми. А цените се вдигнаха, поради търсенето и липса на предлагане. Що си мислиш, че китайците са пр0сти и не вдигат цените? В момента, в който масово се изнесоха производителите от Русия, китайските поскъпнаха с приблизително 50% в Русия.
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сам каза че са продали по-малко, но нямало рецесия, защото били вдигнали цените с повече от 1/4? Колко пъти могат да го направят това още, преди света да премине на китайски автомобили и/или електромобили?
  • #11
    15 rate up comment 4 rate down comment
    До #1 ( преди 1 година )
    Ква рецесия при авто производителите? Печалбите им се вдигнаха двойно, а продадоха с 1/4 по-малко. Евала за такава рецесия...
  • #10
    18 rate up comment 5 rate down comment
    До Тинтири ( преди 1 година )
    "Богатия" руски пазар е доминиран от Лада с близо 40% преди войната! За големите компании, руския пазар дава вероятно дори и под 1%. Използваха го главно за евтина работна ръка, правейки автомобили за месния пазар, както и близките бивши руски републики.
  • #9
    10 rate up comment 18 rate down comment
    plamen ( преди 1 година )
    Не знам, обаче заради американските интереси единственият губещ е ЕС. В крайна сметка коли се произвеждат в цял свят... имат природни ресурси сигурно за още 5000 години, така че ще си карат на бензин и дизел.. бълха ги ухапала... тва да изгубиш пазар от 145 милиона души, заради интересите на Вашингтон... не мога да си го представя... наистина :D
  • #8
    11 rate up comment 19 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Аз не разбрах Брюкселското зеле на кого точно налага санкции? На ГЕрмания и Италия ли? Руснаците няма да карат европейски коли - ок... ще карат азиятски, но пак ще има какво да карат - ама това значи, че Европейските производители няма да продават на един от най-богатите си пазари. Някои от "Лукс" брандовете продаваха повече в Русия, отколкото в Европа и то преди Европа да направи притежанието на мощна кола едва ли не престъпление. ГЛУПОСТТА УБИВА! Отдавна ви го повтарям!
  • #7
    14 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не вземат само руснаците да забранят всички ресурси за ес, защото това консуматорско племе, ще го закъса яко. Всичко идва от арабите, Китай, Индия и Русия. А руснаците са в перфектни отношения с всички тях. Саудитска Арабия се отказват да търгуват само с долар и подадоха вече молба за членство в брикс, а освен това подписаха договор за взаимопомощ с Иран. Руснаците държат цяла Африка с Вагнер, всички диктатори са техни, както и Южна Америка. Европа е толкова фтасала, че не е истина.
  • #6
    9 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ЕС продлжават да се застрелват в главата...
  • #5
    21 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "изпитват КАМАЗ", "изкупуват като топъл хляб", "в страхотни отношения" - пъпчивия, колко рубли ти плаща Масква да изливаш невярна помия по българските сайтове?