IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо ограничение от 30 км/ч в града е по-опасно и по-вредно от 50 км/ч

Задължителното намаляване на скоростта крие рискове и замърсява околната среда

Много обществени активисти по света призовават за намаляване на ограниченията на скоростта в градовете. Сега в повечето държави на шофьорите е разрешено да се движат със скорост не повече от 50 - 60 км/ч, но има мнение, че това е прекалено бързо. Според някои мнения обаче допълнителното намаляване на скоростта носи повече вреди, отколкото ползи.


ограничения на скоростта


Кметът на Лондон - Садик Хан, е един от тези, които настояват за постепенното разширяване на зоните с минимална скорост на движение. През 2020 г. ограничението в английската столица в един от районите – Лондонското сити, беше намалено от стандартните 30 мили в час (48 км/ч) на 20 мили в час (32 км/ч). Уестминстър и Кройдън се присъединиха през 2021 г., а през 2023 г. това ограничение вече важи в 14 нови района.

Известният британски адвокат Ник Фрийман, чиито клиенти са Дейвид Бекъм, Франк Лампард и Джереми Кларксън, обаче е категоричен, че намаляването на скоростта няма да направи пътищата по-безопасни, а по-скоро ще влоши ситуацията. Според него характеристиките на съвременните автомобили правят шофирането с ниска скорост още по-опасно.

Фрийман посочва, че в наши дни много автомобили са оборудвани с автоматична скоростна кутия, което затруднява движението със скорост от 30 км/ч. Шофьорът трябва внимателно да управлява педала на газта, постоянно да гледа скоростомера, като от време на време да натиска спирачката. В резултат на това един отговорен водач обръща повече внимание на поддържането на правилната скорост, отколкото на ситуацията на пътя.

Невнимателният шофьор, от друга страна, по-често си позволява да бъде разсеян от смартфона си, защото колата, както му се струва, се движи твърде бавно. И в двата случая скорост от 30 км/ч е по-опасна от 50 км/ч.


ограничения на скоростта


Като доказателство адвокатът цитира проучване на Кралския университет на Белфаст, резултатите от което бяха публикувани през ноември 2022 г. В продължение на три години експертите са анализирали безопасността на движението в зони с ограничение до 30 км/ч и не са открили съществени подобрения в броя на произшествията.

Освен това, според Фрийман, зоните със скорост от 30 км/ч представляват заплаха за околната среда. Постоянното спиране увеличава емисиите на частици от износването на гумите и спирачките, което оказва огромно влияние върху нашия въглероден отпечатък.


0 от 500
  • #18
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    също така до увеличение на нервните кризи и насилието.
  • #17
    20 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 10 месеца )
    А недей така мисията им е да направят смрад и тук. Все едно не знаеш, че в Русия русофил не стъпва, ако ще ходи някъде ще е в страните от НАТО, разбира се тези които най-много плюят и критикуват високомерно и назидателно
  • #16
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 10 месеца )
    Емигрирайте в сибирската смрад да усетите рая на бай Ботокс ! Това ви е спасението ! И не се връщайте никога , а на минтирито ще му купя билета !
  • #15
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Неук ( преди 10 месеца )
    Преди няколко години си направих експеримент за издържливост на нервите и си поставих задачата по Подбалканския от София до Петолъчката да карам и спазвам всички ограничения. Допълнително в насел. места държах 40, а не 50, заради появила се възможност още тогава да се намали скоростта на 30 ( за 30 нямах нерви ). След 5 часа прекратих експеримента и не го довърших. Много села много ограничения извън населените места, много несъобразителност, аи създадох не малко опасни ситуации, защото бях бавен
  • #14
    15 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Я сега погледнете колко процента е шанса да оцелее пешеходец след сблъсък с автомобил при 30 км/ч и колко е при 50... Една подсказка - с 50 шанса пада под 10%. Ако тези брътвежи, че било трудно да се кара с 30 при това автоматик са по-важни от живота на човек, то здраве му кажи.
  • #13
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Ментално ограничените се множат - ще става много по-зле свиквайте! С глупостта не можеш да се пребориш!
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Там където има пешеходни пътеки е 30, трябва всеки който кара с над 50 на такива места да му се вземе книжката и да има камери точно там.
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 10 месеца )
    Ако се спазват правилата скорост в градове от 40 и50 клм.ч е добра .проблемът е че не се спазва .ако скоростта стане 30 клмДвигателите ще работят на много по високи обороти повече цапат повече нервни водачи и съответно повече нарушения нека да е 40клм.но да се спазва и ако някой Карас 60огромна 3цифрена глоба и без книжка за 6м.
  • #10
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    .. и да допълня, в Германия, по много от селата набиха 30 и то на главните "артерии", по които мианват и товарни камиони. Дали един 7.5т или 40т камион е еко на 30?!. Представи си на подбалкансия на всичките села, през които мианва, да сложат 30. .
  • #9
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    8-ми, защото точно еко талибаните го поискаха и се опитват да го наложат, под претекст - екология. Истината, че есеки средно интелигентен знае, че скорст от 30 е далеч от екологична, понеже на повето коли е ни 2-ра ни 3-та, което респективно е по-високи оборти (разход). Отделно, намаля се проускателната способност на пътя (не говорим за квартални улички), увеличават се "тапите" и т.н. и се предизвиква точно обратния ефект.. Но зелените това някак си го пропускат..