Много обществени активисти по света призовават за намаляване на ограниченията на скоростта в градовете. Сега в повечето държави на шофьорите е разрешено да се движат със скорост не повече от 50 - 60 км/ч, но има мнение, че това е прекалено бързо. Според някои мнения обаче допълнителното намаляване на скоростта носи повече вреди, отколкото ползи.
Кметът на Лондон - Садик Хан, е един от тези, които настояват за постепенното разширяване на зоните с минимална скорост на движение. През 2020 г. ограничението в английската столица в един от районите – Лондонското сити, беше намалено от стандартните 30 мили в час (48 км/ч) на 20 мили в час (32 км/ч). Уестминстър и Кройдън се присъединиха през 2021 г., а през 2023 г. това ограничение вече важи в 14 нови района.
Известният британски адвокат Ник Фрийман, чиито клиенти са Дейвид Бекъм, Франк Лампард и Джереми Кларксън, обаче е категоричен, че намаляването на скоростта няма да направи пътищата по-безопасни, а по-скоро ще влоши ситуацията. Според него характеристиките на съвременните автомобили правят шофирането с ниска скорост още по-опасно.
Фрийман посочва, че в наши дни много автомобили са оборудвани с автоматична скоростна кутия, което затруднява движението със скорост от 30 км/ч. Шофьорът трябва внимателно да управлява педала на газта, постоянно да гледа скоростомера, като от време на време да натиска спирачката. В резултат на това един отговорен водач обръща повече внимание на поддържането на правилната скорост, отколкото на ситуацията на пътя.
Невнимателният шофьор, от друга страна, по-често си позволява да бъде разсеян от смартфона си, защото колата, както му се струва, се движи твърде бавно. И в двата случая скорост от 30 км/ч е по-опасна от 50 км/ч.
Като доказателство адвокатът цитира проучване на Кралския университет на Белфаст, резултатите от което бяха публикувани през ноември 2022 г. В продължение на три години експертите са анализирали безопасността на движението в зони с ограничение до 30 км/ч и не са открили съществени подобрения в броя на произшествията.
Освен това, според Фрийман, зоните със скорост от 30 км/ч представляват заплаха за околната среда. Постоянното спиране увеличава емисиите на частици от износването на гумите и спирачките, което оказва огромно влияние върху нашия въглероден отпечатък.