Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: Toyota е основен акционер в Aisin, затова не е особена изненада, че много от трансмисиите на компанията са създадени специално за японския гигант. Точно такъв е случаят с U760E и U660E - две на практика доста близки трансмисии от края на по-миналото десетилетие. Разликата е, че 660Е е предназначена за по-мощни двигатели, а 760E е "олекотена" версия.
660Е обикновено се монтира в комбинация с V6 двигател в модели като Toyota Camry (2007-2017), Toyota Previa, Toyota Avalon, Lexus RX350 и даже в спортния Lotus Evora - дори големите натоварвания там не могат да я уплашат.
760E и 760F се използва в 4-цилиндровите версии на същите модели, а също и в RAV4 с бензиновите 2.2 и 2.4 агрегати, производство от 2008 до 2018.