Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: Разработена от Jatco най-вече за мажоритарния собственик Nissan, за надлъжно монтирани и сравнително големи като работен обем двигатели. На практика това е еволюция на по-старата 5R05, но вече със седем предавки. Има две версии - по-слабата издържа до 400 Нм въртящ момент, по-силната - до 600 Нм.
Ще я откриете в Infiniti Q40, Q70, QX70 и QX80 от началото на миналото десетилетие, а също в Nissan 370Z, Nissan Navara (предишната генерация до 2014 година), Nissan Pathfinder, Nissan Patrol и произвеждания за Америка Nissan Titan.