Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Понеже по оригинален замисъл бе предназначена за най-"спортния" SUV - Porsche Cayenne - тази трансмисия бе настроена повече за скорост и бързина на реакциите, отколкото за издръжливост. Пък и създателите й явно са преценили, че купувачите на Porsche могат да си позволят някой и друг ремонт - нещо, което не е валидно обаче за третите и четвърти собственици на автомобила. За тяхна радост компромисите със здравината са малки - при редовно обслужване този автоматик без проблем минава 300,000 км.