Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Мнозина, сред които сме и ние, смятат актуалната 8-степенна трансмисия на ZF за най-добрия автоматик на пазара изобщо. Но и предшественикът й се представяше много добре, и вече е доказал, че има доста голям ресурс. Това важи в особена степен за по-късните варианти 6HP21, 6HP28 и 6HP32. Дори и в мощни спортни автомобили, тези автоматици лесно изминават и над 300,000 км без ремонт. Но за целта се нуждаят от редовна смяна на масло и филтър.