Решението на Tesla да отвори огромната си мрежа за зареждане за други автомобилни производители несъмнено има значителни косвени ефекти върху цялата автомобилна индустрия. Темата става голяма и се допълва от факта, че новите електромобили от първите два партньора на Tesla за зареждане - Ford и GM, ще разполагат с конектора на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) в бъдеще.
Следователно конекторът NACS ще се превърне в новия златен стандарт, докато популярността на комбинираната система за зареждане (CCS) значително намалява. В резултат на това производителите на автомобили, които отказват да си партнират с Tesla и продължат да използват CCS, ще бъдат в значително неизгодно положение.
Този ход на Tesla за Supercharger провокира анализатори да се опитват да оценят стойността на мрежата Supercharger, защото конекторът на компанията NACS се превръща в стандарт за Северна Америка и може да разшири преднината на Tesla в зареждането, информира Electrek.
Чрез партньорството с Tesla, компаниите Ford и GM вече имат достъп до допълнителни 12 000 зарядни устройства в САЩ и Канада. Собствениците на техните превозни средства, разбираемо, ще трябва да плащат малко повече от потребителите на Tesla, за да зареждат в мрежата. По отношение на това колко приходи ще направи Tesla от отварянето на своята мрежа, някои анализатори смятат, че цифрата от около 3 милиарда долара до 2030 г. е правдоподобна.
Адам Джонас от Morgan Stanley, един от най-добрите анализатори на Tesla, обаче се опита да оцени мрежата Tesla Supercharger в нейната цялост. Джонас и неговият екип вярват, че в дългосрочен план Tesla може да произвежда и съхранява собствена слънчева електроенергия, за да захранва своите суперзарядни устройства.
Въз основа на това предположение и редица хипотетични сценарии екипът изгражда няколко варианта, използвайки различни прогнозни проценти мили в САЩ, изминати с електрически превозни средства до 2030 г., пазарни дялове на Supercharger, захранващи това изминато разстояние, средна ефективност от 4 мили на кВт/ч и приходи от $0,32 на кВт/ч.
Най-оптимистичният вариант при изчисленията на Адам Джонас сочи, че мрежата на Tesla Supercharger може да струва до 100 милиарда долара.
Подобна оценка би направила Supercharger по-ценна от няколко основни автомобилни производители като Hyundai и BMW. Важно е обаче да се отбележи, че това е все пак само подход на един анализатор, докато много други имат по-песимистични погледи. Въпреки това Адам Джонас се счита за един от най-добрите анализатори на Tesla и има доказан опит.